ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 19 March 2013

OPS DAULAT : PAKATAN ANWAR - NUR MISUARI DALAM MEMISAHKAN SABAH DARI MALAYSIA

Oleh : Jebat

Komplot membawa masuk pengganas Kiram ke Lahad Datu oleh Anwar dan Nur Misuari bukan lagi satu perkara yang boleh dinafikan oleh Anwar. Walaupun pada mulanya isu pencerobohan ini dimulakan dengan status pencerobohan keluarga Kiram yang mengaku dirinya sebagai Sultan Sulu, namun hasil kajian dan risikan mendapati ada tangan-tangan lain yang menggerakkan kepada berlakunya pencerobohan atas nama Tentera Diraja Kiram.



Nur Misuari yang pada mulanya tidak ada kaitan dengan Kesultanan Sulu secara tiba-tiba memberikan amaran kepada kerajaan Malaysia supaya tidak menggunakan kekerasan terhadap Tentera Kiram walaupun pada hakikatnya tentera Kiramlah yang mula mencetuskan konflik di Lahad Datu, Sabah. Maka dalam hal ini, perisikan di kedua-dua negara, Malaysia dan Filipina mula mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena dengan kejadian ini. 

Untuk pendedahan selanjutnya sila layari : FAKTA YANG TIDAK BOLEH DINAFIKAN

No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute