ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Saturday, 2 March 2013

'SULTAN SULU' AKUI SABAH MILIK MALAYSIA





Oleh : RPM

Tuanku Datu Mudarasulail Karim yang mendakwa dirinya merupakan Sultan kepada Negara Sulu, membuat kenyataan di hadapan media mengakui Sabah adalah MILIK MALAYSIA. Malah beliau dengan tegas menyatakan 'Negara'nya itu sudah pun maju dibawah kerajaan Malaysia, maka tidak ada keperluan untuk beliau 'menuntut' semula negaranya. Malah Kerajaan Malaysia tetap meneruskan perjanjian membayar ufti kepada kerajaannya yang ditandatangani oleh Syarikat Borneo Utara.

Persoalan disini, mana satu SULTAN SULU yang sebenar-benarnya? Sebab banyak pula yang mengaku menjadi SULTAN SULU. Dan SULTAN SULU mana yang arahkan 'tenteranya' menceroboh masuk ke MALAYSIA??? Dan Siapa yang mengajak 'tentera' diraja Sultan Sulu menceroboh Malaysia???

8 comments:

  1. SULTAN KEPALA BUTUH KAU !!!! BERAPA BYK SULTAN KORANG ADE NI ??? KALAU AKU JADI MENTERI, AKU BAGI SEKALI AMARAN JE, THEN TUNGGU RESPON, KALAU XDE RESPON, TEMBAK SEMUA SAMPAI MAMPOSSS TERMASUK SULTAN SULU KEPALA BUTOH NI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kau brani sngat apa susah ikot jak perang tak paya basah basi . . .xda gna nya kalau brani ckp jak tp buat pui pangecut!

      Delete
    2. Ni menunjukkan betapa bodohnye kau...

      Delete
    3. Ni menunjukkan betapa bodohnye kau...

      Delete
  2. Salam.. dah 2 hari aku study asal usul sulu ni... makin aku selidik makin pening plak aku haha.. semua nak mengaku sultan.

    ReplyDelete
  3. Ada satu je sultan sulu yang benar..
    cuba google HIKARU SULU
    Sulu sebenar ini tidak lagi menjejakkan kakinya sebab melulu dan pilu dia melihat sulu2 tidak sebulu lagi dan kini membuat tindakan melulu masuk ke Malaysia.
    Padanlah kesultanan sulu hancur tarbus sebab asyuk vergaduh sesama sendiri.....
    sekarang....askar2 kamu akan di ganyang sehabis2 nya...

    ReplyDelete
  4. la ni kita pun tak tahu sapa yang nak jadi sultan,tapi aku tahu,satu ketika dulu aku pun pernah dilantik menjadi sultan,dalam drama pentas.sesungguhnya kita pun tahu,dan anda semua tahu,yang nak jadi sultan ni ialah,DALANG YANG MENCETUSKAN HURUHARA.
    ini dah cukup jelas nyata.

    la ni mai lah kita pakat-pakat semua berdoa agar perjuangan tentera kita berjaya.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute