ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 23 April 2013

PRU 13 : ANWAR TERUS MEMFITNAH MALAYSIA



Oleh : Beruang Biru

Anwar Ibrahim nampaknya semakin tidak waras dan untuk ingat pada asal usul di mana dia dilahirkan dan dibesarkan pun semakin terhakis menipis. Mungkin dia lebih selesa dan seronok untuk tidak berada di negara yang sudah cukup permai dan sentosa seperti Malaysia ini. 

Menurut Anwar, Malaysia ini sudah menjadi sebuah negara yang tidak lagi selamat untuk didiaminya, alasannya kerana ada pihak yang cuba untuk membunuh beliau. Itu diucapkan Anwar dalam sebuah wawancara bersama FT.com di Paris.

Dan di situ juga Anwar Ibrahim mengambil peluang untuk  terus memburukkan negara sambil mengeluarkan fakta-fakta yang salah tentang Malaysia kepada wartawan asing. Beliau juga berkata program “affirmative action” untuk mengurangkan jurang ekonomi antara kaum adalah hasil idea beliau.

Seronok betul mengaku sesenang hati, orang lain membanting tulang nak melaksanakan, dia pula menjaja nama. Sudahlah dituduh Malaysia bukan negara demokrasi yang sebenar. 

Nak demokrasi bagaimana lagi, nak Bersih kita bagi sampai tiga siri. Nak berhimpun kita sediakan tempat. Sampaikan nak berkempen pun, kita dah bagi peluang bentang manifesto selama 10 minit dalam tv. Tapi, ditolaknya mentah-mentah. 

Yang dia nak, reformasi....jangan jadi seperti Arab Spring sudahlah. Malaysia dah cukup aman dan makmur. Cuma ada pihak yang suka buat huru hara cucuk isu kaum. Beliau juga menuduh sistem kehakiman Malaysia sebagai kejam dan berkata beliau telah diseksa dalam penjara, dan ramai lagi pesalah-pesalah yang diseksa dalam penjara di Malaysia.

Itu tuduhan, yang dia punya auta tak kira pula. Diberi racun arsenik lah, disuntik darah HIV lah, sakit tulang lah. Tapi, sampai sekarang masih sihat berkempen berceramah jauh lewat malam. 

Kalau diikutkan, sudah arwah insan bernama Anwar Ibrahim ini. Tahap arsenik 77 kali ganda dalam badan, sepatutnya beliau akan serta merta mati.


Disuntik darah HIV, tiga tahun paling lama untuk hidup..sampai sekarang ok lagi..

Sakit tulang belakang, ehhh...atas pentas bukan main lincah menari.. Memang Drama King! Dalam wawancara tadi tu, Anwar kat beliau lebih selesa berada di luar negara kerana tidak perlu bimbang diganggu atau dibunuh.

Kenapa tak duduk sahaja diam-diam di luar negara, duduk bermastautin di sana. Rehat cukup-cukup dari penyakit yang kat atas tadi. Tapi ni masih ligat lagi pergi seantero Malaysia, tak ada yang nak membunuh pun... Kamu yang nak bunuh diri kamu sendiri saudara Anwar Ibrahim.. 

Jangan nak berdrama lagi, sudah-sudah lah tipu diri sendiri. Sampai bila nak begini. 


No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute