ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Saturday, 13 April 2013

PRU 13 : KERUSI OH KERUSI

Oleh : Beruang Biru

Berbulan-bulan pembangkang menyalak di ceramah-ceramah mereka, Perdana Menteri seorang yang penakut kerana tidak berani membubarkan parlimen. 

Dituduhnya Najib sedang merancang untuk mencetuskan huru-hara yang akan menyebabkan wujudnya darurat sebelum pilihan raya dilaksanakan. 

Difitnahnya, pencerobohan tentera sultan kiram merupakan satu sandiwara umno sedangkan pengawal keselamatan kita bermatian-matian berjuang mempertahankan negara. 

Tetapi segala fitnah itu terjawab apabila Najib mengumumkan pembubaran parlimen lebih awal pada 4 April 2013 sedangkan beliau mempunyai tempoh sehingga 28 April 2013sebelum parlimen terbubar dengan sendirinya. 

Maka bertepuk tanganlah para jentera pembangkang kerana mereka sudah menunggu saat parlimen dibubarkan. Persediaan mereka selama berbulan-bulan kini akan digerakkan sepenuhnya. 

Hah!!! Najib dah bubar parlimen!!! Bertempiaran pemimpin-pemimpin pembangkang ke sana sini cuba menyelesaikan masalah pembahagian kerusi Pakatan. 

Rupa-rupanya pembangkang masih belum memuktamadkan isu pokok pembahagian kerusi di antara mereka. Selama ini mereka gelar Najib penakut bubar parlimen hanya sekadar 'Reverse Psycology' supaya Najib melewatkan pembubaran parlimen. Haramjadah. 

Menjelang PRU13, Pakatan Rakyat dilihat semakin berkecamuk sesama sendiri kerana berebut kerusi. Hampir semua negeri pembangkang hadapi masalah pertindihan kerusi. Ini yang mereka kata bersedia untuk pilihan raya? Hahahaa...

Kita ambil contoh dari negeri paling utara, Perlis. Setelah berhempas pulas memujuk mufti Perlis untuk menjadi calon, harapan PKR musnah untuk melihat Dr. Juanda bertanding atas tiket parti itu apabila Pas enggan memberi kerusi parlimen Kangar. 

Kita pergi ke negeri yang paling selatan pula, Johor. Perebutan kerusi yang bermula di Gelang Patah kini sudah merebak sehingga ke Segamat. 

Negeri Selangor yang selama ini cuba menggertak kerajaan pusat untuk membubar DUN lebih awal, sehingga kini masih belum mengumumkan nama calon. Khalid Gagap selaku MB juga masih tidak tahu nasib sama ada bertanding atau tidak. 

Isu pemilihan calon saja dah timbulkan banyak masalah kepada Pakatan. Camna nak tadbir negara Pakatan oiiii?

Inilah jadinya bila 3 parti tak sehaluan berlakon bersatu padahal bertekak sesama sendiri.

Kalau isu calon pun tak selesai & bergaduh, camna nak ke Putrajaya?

1 comment:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute