ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

MAHASISWA

Friday, 5 July 2013

[VIDEO] RESPON DR. USTAZ FATHUL BARI MENGENAI DEMONSTRASI YANG BERLAKU DI MESIR



Oleh : Jebat.

Ustaz Dr. Fathul Bari salah seorang ilmuan yang paling konsisten berpegang dengan fatwa pengharaman demonstrasi. Tidak kira sapa pun penganjurnya, maka kita akan dapat melihat betapa beliau tetap tegas menentang sebarang aksi demonstrasi. Ini bertepatan dengan kehendak syarak yang meletakkan pemerintah harus dihormati dan ditaati selama mana pemerintah itu masih bersolat. Apa yang berlaku di Mesir sekarang adalah hasil dari 'PENGHALALAN' fatwa yang membenarkan demonstrasi. Ternyata episod kejatuhan Presiden Mesir, Hosni Mubarak kini terkena kepada pemimpin yang mereka sendiri tabalkan sebagai pemimpin. Jadi kepada para Ustaz yang pernah memfatwakan 'DEMONSTRASI ITU HARUS', PROVOKASI ITU HARAM, kami nak bertanya, apakah yang berlaku di MESIR pada hari ini adalah sesuatu yang HARUS??? Sila jawab wahai pengeluar 'fatwa-fatwa' sekalian?

1. Ustaz Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri ( Mursyid Liqa')
2. Ustaz Dr. Zaharuddin Abd Rahman ( Pengerusi / Moderator Liqa')
3. Ustaz Dr Abdul Basit Abdul Rahman,
4. Ustaz Dr Zahazan Muhammad,
5. Ustaz Hj Mohammad Nidzam Abdul Kadir,
6. Ustaz Hj Aizam Mas'ud,
7. Ustaz Hj Hasrizal Abdul Jamil,
8. Ustaz Dr. Khairuddin Aman Razali,
9. Ustaz Imam Muda Asyraf Mohd Ridzuan,
10. Ustaz Ramadhan Fitri Elias,
11. Ustaz Dr. Maszlee Malik,
12. Ustaz Dr.Ahmad Wifaq Mokhtar,
13. Ust Syed Mohd Norhisyam

No comments:

Post a Comment

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2015 Pena Minang Inc