ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Thursday, 1 August 2013

KHAWARIJ KANTOI TABUR FITNAH DI BULAN RAMADHAN

Oleh : Jebat

Taktik biasa Khawarij dalam menabur fitnah cukup mudah. Semudah 1.2.3. Yang peliknya, yang mempercayai surat ini pun ramai. Malah lebih memelikkan, tanpa sebarang persoalan, sejauh mana kebenaran dan keaslian surat ini tidak pernah ditanya oleh penebar-penebar Fitnah. Untuk makluman pembaca sekalian, kami telah pun menghubungi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan untuk mencari kebenaran disebalik dakwaan ini. Dan ternyata, tidak ada sebarang kenaikan dilakukan oleh pihak kementerian. Malah pegawai yang dihubungi menyatakan, kenaikan yang dilakukan oleh 'peniaga' berkenaan merupakan salah satu pelanggaran dibawah akta barang-barang kawalan 1961.

Kepada pembaca sekalian, berhati-hatilah dalam menerima berita yang disampaikan. Kerana firman ALLAH :

“Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasiq membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.” (Al-Hujurat [49]:6)

Untuk maklumat lanjut atau aduan mengenai kenaikan harga barang, sila Hubungi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan di :

Hotline : 1800-886-800 | Tel : 03-8000 8000 | Faks : +603-8882 5762

E-mail Pertanyaan / Aduan : e-aduan@kpdnkk.gov.my
E-mail Berkaitan Portal : webadmin@kpdnkk.gov.my

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan
No 13, Persiaran Perdana,
Presint 2, 62623 Putrajaya,
Malaysia

No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute