ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 6 August 2013

MAT SABU SYIAH DAKWA DIUGUT BUNUH

Oleh : Jebat

"Sekarang ini sesetengah pihak dalam PAS sedang bergabung dengan sesetengah pihak dalam UMNO nak 'bunuh' aku." - Laporan Agensi Berita Pro Syiah, Abna.co yang memetik laporan The Malaysian Insider.

Itulah perkataan yang terpancul dari mulut Mat Sabu ketika ditanyakan oleh wartawan ekoran serangan bertali arus media arus perdana terhadap Syiah.

Tidak terperasan ke korang bahawa dari perkataan Mat Sabu itu sendiri sudah membayangkan bahawa dirinya memang adalah seorang Syiah, walaupun dia menafikan kenyataan dakwaan berkenaan.

Kenapa aku cakap macam tu? Jawapannya mudah, kalau benar dia bukan Syiah, kenapa nak terasa ada pihak di dalam PAS, parti yang dia sendiri wakili bagaikan mahu 'membunuh' beliau?

Dan pelik juga, Mat Sabu ni bukan main lantang memuji Ayatusyaitan Khomeini dan Hassan Nasrusyaitan dipentas-pentas ceramah dan tulisan, tapi dalam mengakui dirinya seorang ahli sunnah, tak pula selantang sepertimana yang sering dipraktikkan.

Kenapa bila Syiah di Syria berhadapan dengan pemberontakkan dari kumpulan Sunni, maka Mat Sabu bukan main pantas 'terbang' ke sana berjumpa dengan Menteri Wakaf Syria, Dr. Muhammad Abdul Sattar untuk mengetahui keadaan terkini dan situasi Syria dari perspektif kerajaan Syria, sedangkan bila puak Syiah membuat 'hal' di Bahrain, tidak pula Mat Sabu terburu-buru berlepas ke Bahrain bagi berjumpa dengan pemerintah Bahrain untuk mendapatkan penjelasan.

Mengapa wujud 'double standard' disitu?

Yang pasti, Mat Sabu kini sudah tidak mampu menafikan dirinya adalah seorang penganut agama berkenaan. Ini kerana, terlalu banyak bukti yang tak mampu 'ditutup' oleh Mat Sabu bagi menafikan dirinya seorang Syiah.


7 comments:

  1. Aku bukan penyokong dia..malah aku pun nyampah ngan PAS, Tapi bagi aku bila seseorang itu mengucap...aku percaya dia ISLAM. Aku memang tak berani kata sesiapa yang dah ngucap itu KAFIR. wALLAHUALLAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi mengucap dia tu Islam tapi kalau dari segi amalan dan perlakuan kearah kesesatan macam mana pulak?..

      Delete
  2. Bro Syed.
    Kau pernah dgr syiah mengucap syahadah ke? setiap syahadah Syiah diselitkan (dihujungnya) dgn nama saidina Ali.
    Baca dgn serius apakah itu syiah & kau boleh tgk betapa sesat & syiriknya dia org ni. Begitu juga dgn kumpulan penganut Ahmadiyyah(yg berasal dr India) & telah diisytiharkan sesat dlm dunia Islam. Kena berilmu dulu bro. Jgn sebarangan je nak komen.

    ReplyDelete
  3. Mengucap x semestinya telah Islam.. Faham Ayat Quraan ini.. Celakalah Wahai Manusia, setelaj kau mentauhidkan Aku kenapa masih mencari Toghut dan berhala-berhala.

    ReplyDelete
  4. Yakin dalam Kufur ... seperti Iblis.. Mengaku Allah Tuhannya..tetapi ingkar.. Orang beriman masuk neraka, orang berilmu masuk neraka...orang Soleh masuk syurga...

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute