PENGUMUMAN KHAS UNTUK PELAJAR-PELAJAR YANG BELUM MENDAPAT TEMPAT DIMANA-MANA IPTA

Oleh : Dato' Prof. Ir. Dr. Sahol Hamid Abu Bakar

Ada 4 Kaedah

Pelajar lepasan SPM/STPM/ Asasi/martix (permohonan melalui UPU sahaja)

Mengikut Merit. SETIAP PELAJAR DIBERI SUBSIDI YURAN PENGAJIAN 

> Keputusan cemerlang diberi keutamaan. Merit berbeza mengikut program. Pengambilan bulan September dan Mac utk Ijazah dan jun dan Dec utk diploma.

> Tempat terhad hanya dengan Merit tinggi diterima. Persaingan sangat tinggi. Dengan keputusan yang kurang kemuaskan walaupun memenuhi SYARAT MINIMA mungkin tak dapat tempat oleh kerana persaingan. Rayuan tidak menjaminkan tempat.

Alternatif yang ada.

1. PELAJAR-PELAHAR Asasi/matrix/STPM YG BELUM MENDAPAT TEMPAT

> Pelajar matrix/asasi yang tak diterima mana-mana IPTA boleh diterima utk kemasukan ke diploma di kampus-kampus UiTM dengan pengecualian .Hantar rayuan terus ke pejabat Naib Canselor. Ini adalah tawaran khas dan setiap permohanan bertulis akan diberi pertimbangan. Kepilkan salinan CGPA dan SPM/STPM. PELAJAR-PELAJAR STPM PERLU ADA 5 kredit dalam SPM.

2. KOLEJ BERSEKUTU. 

> Untuk lepasan SPM. Minimum 5 kredit termasuk Bahasa Inggeris dan Matematik (tempat terbuka, tidak terhad) tidak ada persaigan. Diploma sama. Konvo sama

3. PENGAJIAN JARAK JAUH DAN PENGAJIAN LUAR KAMPUS

> (Tempat terbuka, tidak terhad) syarat satu tahun PENGALAMAN KERJA DIKECUALIKAN. Kuliah mengikut program.

Layari. http://ined.uitm.edu.my/senarai-program/diploma-sepenuh-masa.html

4. UNTUK MISKIN TEGAR, PROGRAM MENGUBAH DESTINI ANAK BANGSA. (Tempat Terhad) Layari : http://onlineapps.ined.uitm.edu.my/mdab/

Post a Comment

0 Comments