ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Sunday, 11 August 2013

SURAT PTPTN YANG BUAT MAHASEWEL PAKATAN MENANGIS!!!

Oleh : Jebat

Sebelum PRU13, macam-macam jenis demo yang berlaku di Kuala Lumpur. Antaranya demo menuntut pendidikan percuma. Namun kami yakin yang gila berdemo ni datangnya dari kumpulan mahasewel yang CGPA paras hidung dan tunggu masa nak kena 'kick' dari universiti.

Kepada mahasewel khawarij, sedangkan masuk jamban pun kena bayar, inikan pula nak dapatkan ilmu. Jika nak dapat PTPTN percuma, rajin-rajinlah belajar, bukan rajin-rajin berdemo. Sebab yang pasti, kalau korang pandai dan bijak sehingga merangkul CGPA TAHAP DEWA, toksah sibuk-sibuk PTPTN, BIASISWA DATANG MENCARI KALIAN.

Apa pun kepada korang yang berdemo.... You all such a loser!!!!

Meh tengok muka-muka LOSER sebelum PRU13!!!





Nasihat kami kepada MAHASISWA BARU yang akan mendaftar pada semester akan datang, jangan ikut perangai bahalol mahasewel-mahasewel macam video diatas.

5 comments:

  1. Saya tidak bersetuju dengan sistem ini,kerana ianya akan memberi kelebihan kepada Cinabeng,yg mana akhirnya merekalah yg ramai memperolehi 'biasiswa',manakala gulungan Bumiputra yg serba kekurangan akan berputeh mata dan berterusan membayar hutang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa kelebihan pada cinabeng plak, atas dasar apa? PM malaysia kena bumiputera kan. dont worry, cina & india akan dapat hak diorg. u racis ke? penat PM buat satu malaysia, penyokong sendiri tak nk ikut.

      Delete
  2. Kita tak boleh salahkan mereka...Mereka BERUSAHA...

    ReplyDelete
  3. Buat Anon 21:58, kalau malas macam macam alasan. Belajar la bersungguh2 bukannya berdemo bersugguh2. Usaha tangga kejayaan tak kan yang tu pun tak tau kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju..xde PTPTN xsemestinya berputeh mata. nk seribu daya, xnk berjuta alasan yg keluar.

      Delete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute