ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Wednesday, 11 September 2013

KETETAPAN ALLAH YANG DILUPAKAN OLEH USTAZ DR. FATHUL BARI

Oleh : RPM

Ini semua takdir ALLAH dan ketatapan ALLAH. Kita sapa nak menghalangnyakan????

6 comments:

  1. tuan admin,tarik handbrake la.ketetapan ALLAH harus percaya.semua yg baik dtg dariNYA yg buruk adalah dtg dari diri sendiri..

    ReplyDelete
  2. Semua perkara yang dah berlaku adalah ketetapan Allah .janganlah sebab politik kita nak nafikan, muhasabah dan ambil iktibar dari apa yang di isukan tak kira samada benar atau fitnah. Apa apa kejadian ada sebab yang hanya Allah yang mengetahui

    ReplyDelete
  3. Sikit hari lagi kalau anak cucu cicit sedara sedari jadik
    kristian kapir harbi...maka itulah keteapan Allah jugak.
    Apa gunanya bazirkan masa, tenaga & ringgit beri didikan
    agama Islam yang syumul nih, biar mereka carik sendiri
    kepercayaan mereka, ye tak?

    ReplyDelete
  4. Dalam kita berbicara, rupa2nya kata2 itu membawa kepada kekufuran...Insaflah wahai saudara sekalian , dapatkan maklumat dengan sejelas-jelasnya sebelum mengeluarkan pendapat...semoga saudara semua berada diatas jalan yang lurusss...amiiin.

    ReplyDelete
  5. Taqdir urusan Allah swt, tak perlu kita campuri. Membincang, membahaskannya menambah keliru golongan awami. Golongan ilmuan pun berselisih hingga melahirkan pelbagai mazhab.
    Urusan kita hanyalah melaksanakan setiap perintah Allah swt semampu mampunya, berusaha dan berikhtiar serta bertawakkal kpd Allah swt utk kebaikan dunia dan Akhirat kita.
    Sentuh sedikit sahaja, perbezaan manusia dan jin yg mukallaf berbanding makhluk lain adalah kita diberi pilihan dan pilihan itu mendatangkan natijah yg tertentu, akibat dr pilihan yg dibuat. Kita bertanggungjawab ke atas pilihan yg kita buat yg nantinya akan diberi pengadilan dan balasan.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute