ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Friday, 27 September 2013

MUFTI PERLI OXFORDI



Oleh : RPM

Walaupun video ni sekerat-kerat. Tapi apa yang dapat korang fahami, kedua-dua video yang berlainan dari segi masa dirakam ini adalah proses 'reformasi' pemikiran Sang Muzabzib. Dulu ketika makan gaji dengan kerajaan bahasanya bukan main 'lembut' lagi 'enak' sehingga Dr. Badrol Amin Al-3pagi naik angin dan memanggilnya 'Bapak Setan'.

Namun barang yang lepas, apa nak dikenangkan? Mungkin waktu jadi Mufti, dia tak mampu berfikir sehebat pemikiran orientalis barat di Oxford. Dan mungkin kerana pemikiran ulama Saudi yang kelihatan 'ortodoks' maka Muzabzib beralih angin dan ber'iman' dengan kaedah pemikiran orientalis Kristian di Oxfordi.

p/s : BERAPA OXFORD bayar gaji dia kat sana eh?

1 comment:

  1. Berat tuduhan mudzabdzab tu. Zahirnya ada conflict of interest bermain dlm fikirannya, kerana itu terzahir tidak tetap pendirian dan pndgn yg kadang kadang mengelirukan.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute