ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Sunday, 3 November 2013

DRAMA SEBABAK EDISI PAS : SEMUA UMNO YANG BUAT


Oleh : Razer

Tadi aku ada terbaca komen-komen di Sinar Harian berhubung isu 'PATUNG KAKI' yang berkibar megah di angkasa DUN SUNGAI LIMAU, dan rata-rata komen dari penyokong pembangkang dengan mudah mereka menuduh UMNO lah yang membuatnya. 

Begitu mudah macai-macai pembangkang membuat tuduhan. Tanpa sebarang bukti yang kongkrit, terus dituduh UMNO. Namun aku yakin, penduduk Sungai Limau tak akan terpengaruh dengan provokasi murahan puak-puak berkenaan. Kerana isu 'UMNO BUAT' ini bukanlah satu isu baru. Kerana dalam demonstrasi BERSIH 3.0 yang lalu, seorang 'mayat' yang bernama SUHARDI MAT ISA juga pernah purak-purak MATI demi mendapatkan perhatian pihak media dan masyarakat...

So kepada rakyat MALAYSIA, sebelum nak terima berita, periksalah kesahihan maklumat berkenaan sepertimana firman ALLAH S.W.T dalam surah Al-Hujurat ayat 6 yang bermaksud ;

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan."

4 comments:

  1. Kerja2 jahat sudah semestinya kerja aljuburi dan macai2 nya... hanya mereka yg pakar menipu, membohong, dan memutar belit... skrg ni PAS dah jadi macai aljuburi...tiru semua taktik jahat aljuburi...

    ReplyDelete
  2. Siapa kata? Tengok utusan berapa kali kalah saman fitnah. Org yg selalu kalah saman fitnah ni adalah puak2 UMNO(BN), kalau tak fitnah tak akan dia kalah saman. kalau benda itu betul mesti ada bukti sahih. Kalau kalah saman fitnah maknanya tak ada bukti sahih. sbb tu kalah. Kesimpulannya puak2 UMNO ni la yg selalu buat FITNAH. Sampai benda inipun dia org nak fitnah PAS.

    ReplyDelete
  3. Kedunguan Mahfuz, kebanggaan kami.
    -PAShit

    ReplyDelete
  4. alah due2 same je. bagus r utusan byak.kalah sbb pndai fitnah je keje but does mean pihak lagi satu x terror memfitnah kalau bole fitnah bkas mb kedah sndri yg sakit tenat smpai menggal dunia pon fitnah die lgi apatah lagi fitnah kt umno. cuma nya utusan byak kena saman sbb duit back up blkang tu besar cmne x leh saman.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute