ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 31 December 2013

PATUTLAH MEREKA BERDEMO....KEHIDUPAN ORANG PAKATAN MEMANG MELARAT

Oleh : AJ

Dalam posting terdahulu yang bertajuk "BARUA DAP MASIH TAK INSAF... NAK BUAT FLASHMOB JADI FLUSH JAMBAN" kami terperasan seorang mamat yang mukanya nampak 'familiar' dengan demonstrasi sebelum ini.

Mamat yang bernama Nurul Islam Mohamed Yusoff ini merupakan Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Batu yang juga penyelaras kempen bantah kenaikan tarif elektrik dibawah seliaan Parti PAS.

Namun apa yang menariknya disini, yang bercakap soal 'keperitan rakyat' ni nampaknya macam 'makan subsidi' lagi banyak dari orang lain. Memiliki motor besar, perut besar, masakan boleh mengatakan kerajaan yang ada pada hari ini zalim. Sedangkan jika diluar negara, jika kerajaan zalim, orang yang bergelar pembangkang itulah yang paling kurus dan paling tak berwang.

Namun lain pula di Malaysia. Yang menuduh kerajaan zalim itu terdiri daripada mereka yang 'kaya raya' dan mempunyai perut yang besar selain berkenderaan besar. 

No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute