ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Saturday, 7 December 2013

SERBA SERBI UMNO BUAT TAK KENA : @ustazfathulbari MINTA PEMBANGKANG JANGAN BERSIKAP SEPERTI YAHUDI


Oleh : AJ

Exco Pemuda UMNO Malaysia, Dr. Fathul Bari Mat Jahya meminta pembangkang agar bermuhasabah dengan diri mereka dan jangan bersikap seperti yahudi.

Dalam ucapannya, pemegang Ijazah Sarjana Muda (Hadis) dari Universiti ISLAM Madinah, Ijazah Sarjana (Master Hadis) dari Universiti Yarmouk, Jordan dan Doktor Falsafah (PHD Hadis) dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia ini menceritakan perihal kaum Yahudi yang mempersoalkan kiblat kaum Muslimin masih lagi menghadap Baitulmuqaddis.

"Nabi berdoa kepada ALLAH selama 14 bulan mintak agar kiblat ditukarkan ke Masjidil Haram. Dan akhirnya ALLAH memakbulkan permintaan nabi."

Namun ternyata Yahudi mula mempersoalkan adakah solat kaum muslimin terdahulu adakah sah ataupun tidak.

Beliau berkata sedemikian sebagai respon kepada sikap pembangkang sejak akhir-akhir ini yang meletakkan ekslusiviti ISLAM hanya pada pembangkang.

"Ini sikap yahudi, dan tolong jangan bersikap sedemikian rupa". ujarnya.

No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute