ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 30 April 2013

PRU 13 : DAKWAT KEKAL...SIAPA YANG MINTAK GUNA? SPR ATAU PAKATAN KUDA?

Oleh : Jebat

Kami dah kata dah, muslihat pakatan nak gunakan dakwat kekal bukan sebab nak nak buktikan pilihanraya kita ni teratur dan telus. Tetapi hanya nak tunjukkan huru hara. Untuk makluman pembaca, Suruhanjaya Pilihanraya tak pernah terfikir nak gunakan dakwat kekal sebabnya SPR dah tahu yang dakwat kekal ni tak kekal tara mana pun. Malah bloggers kerajaan antara yang paling kuat menentang penggunaan dakwat kekal ni. Siap buat video lagi.

Tapi nak melayan pepuak GILA DEMO BERSHIT 2.0 tu, SPR layan gak lah.

Bukti SPR mahu gunakan Sistem Biometrik :

Jadi ternyata, tujuan utama mereka nak gunakan dakwat kekal hanyalah untuk mencari kelemahan Kerajaan. Dan memang itulah kerja mereka. Perlu diingatkan, SPR tak pernah bercadang nak gunakan DAKWAT KEKAL. Sebaliknya SPR lebih percaya pada sistem Biometrik. Jadi cerita PEMBANGKANG NI, tak ubah orang yang berak rata-rata, tetapi bila kantoi disalahnya orang lain.
Read more ...

PRU 13 : [PANAS] SETELAH TERIMA SYIAH DAN GADAI KALIMAH ALLAH....ISRAEL HANTAR 'DOA KERAHMATAN' BUAT PARTI 'ISLE' SE-MALAYSIA.




Oleh : Jebat

Setelah berjaya mengadaikan prinsip perjuangan Negara Islam, Hudud dan yang terbaru Kalimah ALLAH. PAS kini selangkah ke 'alam keredhaan Tuhan' apabila saudara mereka dari ISRAEL mendoakan 'kerahmatan dan kemenangan' kepada PAS dan suku sakatnya.

Kepada PAS. Tahniah kami ucapkan. Setelah berjaya menerima Syiah dan gerakan pluralisme. PAS kini menerima sokongan kuat dari Israel pula. No wonder PAS semakin FLIP FLOP.... Maka semakin benarlah hadis nabi.

Rasulullah s.a.w bersabda: Sesungguhnya di antara kaumku ini, ada orang-orang yang membaca Al-Quran tetapi tidak melepasi kerongkong mereka iaitu tidak mengambil faedah dari apa yang mereka baca bahkan mereka hanya sekadar membacanya sahaja. Mereka mampu membunuh orang Islam dan membiarkan penyembah berhala hidup. Mereka keluar dari Islam sebagaimana anak panah menembusi binatang buruan. Jika sekiranya aku menemui mereka, pasti aku bunuh mereka seperti terbunuhnya kaum Aad

Nombor hadith di dalam Sahih Muslim : 1762





Sekarang meh kita dengar plak penjelasan Ustaz Maulana Asri mengenai Isu Kalimah ALLAH ini.


Kalau korang nak bacaan lebih lanjut, team aku dah siapkan artikel ini. Korang boleh check dekat link kat bawah ni :

http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/01/polemik-allah-pas-ni-parti-apa.html

http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/01/antara-bible-dalam-bahasa-melayu-dengan.html

http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/01/majlis-syura-pas-kata-isu-kalimah-allah.html

http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/01/akibat-selalu-mempermainkan-hukum-allah.html

http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/01/pkr-lacurkan-pas-untuk-kristian.html

http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/01/panel-aqidah-jakim-lempang-majlis-auta.html

http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/01/konspirasi-kristian-dalam-mengkorupsi.html

http://penaminangreturn.blogspot.com/2013/01/kibarul-ulama-arab-saudi-sokong.html

Banyak lagi yang PAS ni FLIP FLOP...sanggup gadai prinsip demi undi.... Antara yang paling mudah kat bawah ni...maklumat lanjut korang boleh google laa.



Read more ...

PRU 13 : HUSAM MUSA NAK JADIKAN PUTRAJAYA SARANG GAY?


Oleh : UKT

Sayid Hussain al-Musawi juga membongkarkan bagaimana Syi'ah menghalalkan perzinaan dengan menggunakan Nikah Mut'ah, bagaimana perempuan diperlakukan sebagai objek memuaskan hawa nafsu atas nama Mut'ah. Sungguh menjijikan sekali. Yang paling menggemparkan kisah Nikah Mut'ah Ayatollah Khomeini al-Musawi dengan kanak-kanak bawah umur dan apakah pandangan Ulama' syi'ah akan hal ini? Bagaimana pula melakukan adengan Homoseks dengan kanak-kanak lelaki yang masih belum tumbuh janggutnya dan kumisnya. Beliau juga membawa Riwayat dari Amirul Mukminin Saidina Ali RA yang menyatakan bahawa Mut'ah telah diharamkan pada hari Khaibar. Semua pendedahan ini diambil dari sumber Syi'ah sendiri!


Read more ...

PRU 13 : SUARAM GELABAH...PERSOALAN TENTANG ORION STRATEGIES TIMBUL


Oleh : Beruang Biru

Kes skandal rasuah berkenaan Scorpene yang sering dimainkan Pakatan Rakyat telah dibuktikan sebagai satu penipuan apabila Mahkamah Perancis mengesahkan bahawa aduan yang dibuat SUARAM telah ditolak kerana tidak berasas. SUARAM juga didapati menipu tentang nama-nama mereka yang menerima sepina, dokumen-dokumen serta penglibatan 'penterjemah' dalam beberapa rundingan pembelian kapal selam tersebut. Malah, polis Perancis juga mengesahkan bahawa tiada siapa yang bernama Altantuya Sharibuu pernah memasuki Perancis ketika tempoh rundingan tersebut sedang berjalan.

Apabila penipuan mereka terbongkar, fakta dicampurkan di sana sini yang menjadikan 'cerita' mereka tidak konsisten, terbuktilah SUARAM membuat-buat cerita. Yang membawa kepada satu persoalan: 

Memandangkan kematian Altantuya adalah satu-satunya perkara yang terjadi dan selainnya hanyalah penipuan semata-mata, adakah SUARAM yang terlibat dalam kes bunuh tersebut? Persoalan tersebut masih lagi tidak terjawab...

Namun, tiada persoalan lagi bahawa segala penipuan yang dibuat SUARAM telah terbongkar dan perkara ini memaksa NGO tersebut untuk 'bersembunyi' seketika. Walaupun bersembunyi, terbongkar lagi rahsia SUARAM dimana pertubuhan tersebut mempunyai hubungan dengan George Soros, melalui pertubuhan-pertubuhan yang terlibat dengan misi pertukaran rejim di seluruh dunia. SUARAM telah dibiayai sepenuhnya oleh  Soros melalui pertubuhan yang mempunyai hubungan dengan beliau.

Baru-baru ini, satu lagi dokumen yang dikeluarkan oleh SUARAM kepada pemimpin tinggi PKR pada 22 Mei 2011 telah tersebar luas di internet. Dokumen tersebut mengandungi agenda yang membuktikan bahawa penipuan 'scorpene-Altantuya' adalah benar. dimana, untuk menunjukkan satu 'rompakan Malaysia terbesar', yang boleh membantu PR untuk menang pada PRU-13 dan untuk memaksa kerajaan supaya mendedahkan semua penjual dan pembekal bagi Kementerian Pertahanan.

Tidak syak lagi bahawa SUARAM bukanlah sebuah pertubuhan bebas, SUARAM hanyalah senjata PR yang mempunyai hubungan dengan pihak luar. Walaupun rahsia mereka kini dibongkar, SUARAM masih tidak mahu mengaku kalah kerana misi mereka masih belum selesai.

Dengan itu, SUARAM telah mengadakan sidang akhbar pada 23 April 2013, untuk menghidupkan semula kes scorpene dan Altantuya. Perkara ini tidak mengejutkan memandangkan pilihan raya akan dijalankan tidak lama lagi.

Apa yang mungkin akan mengejutkan SUARAM adalah, tuan mereka di Barat bukanlah satu-satunya yang mampu 'mengorek' maklumat rahsia.

Melalui emel SUARAM sendiri yang 'bocor', segala kesangsian terhadap hubungan SUARAM dengan Soros, serta Neo-Con Zionis kini telah disahkan. Dengan itu, sahlah bahawa PKR atau PR benar-benar mempunyai hubungan bersama Zionis-zionis tersebut.

Emel yang 'bocor' tersebut pada mulanya didedahkan oleh Free Malaysia Today, menyatakan bahawa syarikat yang dikenali sebagai Orion Strategies didapati telah mengaturkan perjumpaan antara Kongres serta Senator Amerika bersama Pengarah SUARAM, Cynthia Gabriel. Syarikat tersebut dikatakan telah memberikan penerangan kepada ahli-ahli politik Amerika terhadap keadaan keganasan selepas pilihan raya serta masalah di Malaysia.

Orion Strategies diketuai oleh bekas Penasihat Setiausaha Pertahanan AS, Randy Scheunemann, yang banyak mewakili ahli politik haluan kanan di AS serta antara pemimpin yang banyak membela kerajaan Israel. Kumpulan ini terkenal dengan sikap mereka yang gemar mengadakan kempen untuk memburuk-burukkan ahli politik AS dan mereka merupakan aset penting bagi Israel.

Scheunemann 'diiktiraf' apabila beliau membantu untuk menubuhkan Jawatankuasa bagi Pembebasan Iraq (Committee for the Liberation of Iraq), yang membawa kepada perang media AS sebelum serangan dilakukan ke atas Iraq pada tahun 2003 - perang yang membawa kepada kematian 120,000 umat Islam yang tidak bersalah. Kemudian, Scheunemann membantu menubuhkan Jawatankuasa Kecemasan untuk Israel (Emergency Committee for Israel), sebuah organisasi yang mempunyai hubungan rapat dengan Israel serta Perdana Menterinya, Benjamin Netanyahu.

Naib Presiden Orion, Michael Goldfarb pula telah melancarkan kempen bagi memburuk-burukkan Presiden Barack Obama ketika pilihan raya AS yang lalu, dengan menuduh Presiden Obama bahawa beliau mempunyai hubungan dengan musuh Israel.

 Cynthia semestinya tidak menyangka bahawa beliau akan diserang dengan soalan terhadap aturan yang dibuat oleh Orion bagi perjumpaan beliau di Washington pada bulan Mac, jelas, bagi misi untuk melobi seperti yang dinyatakan dalam emel tersebut. Beliau dikatakan berjumpa dengan pihak AS bersama Ibrahim Suffian dari Merdeka Centre. Ini membuktikan bahawa Merdeka Centre juga merupakan senjata bagi puak pembangkang, seperti yang telah dijangka.

'Lawatan' tersebut bagaimanapun, telah ditangguhkan. Cynthia mungkin panik dan tertanya-tanya bagaimana maklumat tersebut tersebar walaupun beliau telah memastikan bahawa blogger serta webmaster tidak mendedahkan perkara ini kepada wartawan yang menghadiri sidang akhbar tersebut. 

Kita tidak perlu melihat jauh untuk mengagak apa yang akan dilakukan seterusnya oleh SUARAM ataupun pembangkang. 'Prospek keganasan selepas pilihan raya dan masalah' yang dinyatakan dalam emel SUARAM sudah cukup untuk menunjukkan bahawa BERSIH akan bertindak untuk memulakan 'keganasan dan kekacauan' jika PR kalah dalam PRU-13.

Jadi, pesanan buat SUARAM, segalanya sudah tamat. SUARAM mungkin boleh menipu Soros kononnya misi ini masih lagi berjalan, namun SUARAM tidak boleh menipu rakyat. Mengaku kalah sahaja, tidak perlu lawan lagi.
Read more ...

Monday, 29 April 2013

PRU 13 : MAT TYSON 3 JUTA AUSTRALIA MACAM ELIZABETH WONG. MINTAK 'PENGAMPUNAN' DENGAN PAS - KARPAL SICK


Oleh : Beruang Biru

Nampaknya perjalanan Mat Taib untuk ‘bertaubat’ dengan masuk PAS tidak semudah yang disangka.  Walaupun PAS menerimanya dengan tangan terbuka dan tepuk sorai gembira tetapi kemasukannya telah dipandang sinis oleh Ketua Pembangkang sendiri serta dipersoal pula oleh Karpal Singh, sebagai mewakili DAP.   

Menurut Karpal bekas Menteri Besar Selangor itu tidak layak menyertai Pas apatah lagi bersama dengan Pakatan Rakyat (PR) kerana mempunyai rekod yang buruk. Beliau juga menempelak Mat Taib sebagai tidak ikhlas  menyertai PAS iaitu kerana tidak mendapat apa yang diidam.  

Anwar pula dalam satu ceramahnya di Felda Lepar Hilir 1 semalam, berkata beliau antara yang meminta Mat Taib meletakkan jawatan di dalam UMNO dulu kerana tidak bersih. Namun, pantas berhenti setakat itu apabila hadirin mengingatkan beliau yang Mat Taib sudah masuk PAS. 

Walau apapun, Mat Taib bertuah kerana PAS menerimanya dan kini terpaksa membelanya.  

Kita pasti PAS lebih tahu bahawa orang seperti Mat Taib sebenarnya berada di tempat yang sewajarnya iaitu di dalam PAS dan PR.  

Ini kerana, jika PR perlu menolak Mat Taib, maka PR perlu terlebih dahulu menolak Kadir Sheikh Fadzir, malah Anwar Ibrahim juga iaitu dua personaliti yang telah diketahui umum sebagai antara yang paling korup dalam sejarah politik Malaysia. Malah, Anwar sendiri mempunyai gelaran khas iaitu ‘Bapa Politik Wang’ di dalam UMNO.  

Anwar dipecat dari UMNO juga kerana skandal liwat dan rasuah. Mungkin Karpal Singh lupa yang beliau sendiri pernah menyuruh Anwar bertaubat. Dan sehingga kini Anwar belum bertaubat kerana belum masuk PAS. Tetapi, kenapa Karpal tetap sedia menjulang atau lebih tepat ‘memijak’ Anwar sebagai bakal Perdana Menterinya?  

Kerana itulah PAS tidak kisah menerima Mat Taib kerana Mat Taib hanyalah setaraf amatur sahaja dari segi skandal jika dibandingkan dengan bakal Perdana Menteri PR itu. Lagipun, PAS mampu menyucikan sesiapa sahaja yang masuk ke parti itu sehingga cuci dan bersih seputih spender Mustafa Ali.  

Setelah berada di dalam PAS pula, mereka boleh melakukan apa saja dan tetap akan dianggap bersih dan suci…selagi tidak menyinggung DAP. Jika ini berlaku, maka mereka automatik menjadi hitam dan kotor lalu terpaksa disepak keluar seperti Hasan Ali.  

Dari satu sudut, kita melihat tindakan Karpal dan Anwar memperlekeh Mat Taib sebenarnya samalah dengan memperlekeh PAS. Di masa yang sama, tindakan PAS menerima Mat Taib pula samalah seperti menyindir Anwar.  

Sesungguhnya, PAS, PKR, DAP, Anwar, Karpal dan Mat Taib tidak wajar mempersoalkan sesama sendiri dan wajib menerima hakikat bahawa mereka adalah satu entiti. Bagaikan anggota badan yang jika dicubit sebelah kanan, kiri tetap terasa. Atau, jika tangan kirinya penuh kurap, maka seluruh anggota juga terpaksa menanggung kegatalannya. Jika kaki kiri buruk, maka seluruh anggota akan berjalan senget juga.  

Apatah lagi jika kepalanya yang buruk, reput dan berulat, maka seluruh anggota juga tentulah tidak boleh dipakai lagi dan wajar dibuang saja ke dalam tong sampah.  Dan bukankah itu gunanya PR? Iaitu sebagai tong sampah UMNO? 
Read more ...

PRU 13 : MANA HANTU?!!! JERIT NURUL IZZAH


Oleh : Beruang Biru

Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar kini tersepit selepas gagal memainkan isu pengundi hantu di Lembah Pantai. 50 orang “pengundi hantu” yang dicanang oleh Nurul Izzah tampil membuat kenyataan membidas beliau kerana menafikan hak mereka untuk mengundi dalam PRU13. 

Kejahilan Izzah tentang sejarah Lembah Pantai kini telah makan diri. Dulu banyak kawasan setinggan di Lembah Pantai dan "pengundi-pengundi hantu" ini yang duduk di situ telah menggunakan alamat lama untuk mendaftar mengundi. 

Hasil kerja keras kerajaan Barisan Nasional, Lembah Pantai kini telah pesat membangun dan tiada lagi pengundi yang duduk di setinggan. Mereka telah dipindahkan ke kawasan perumahan dengan pelbagai kemudahan yang lebih selesa. 

Mereka ini telah lama menetap, bekerja dan lahir di sini. Ada juga "pengundi hantu" yang sudah mengundi sebelum Izzah lahir lagi. Tindakan melabelkan mereka sebagai "pengundi hantu" ini adalah sebahagian taktik politik keji Izzah untuk managih simpati. 

Memandangkan Izzah cuba menafikan hak mereka sebagai pengundi, 4,637 orang pengundi di Parlimen Lembah Pantai akan pastikan Nurul Izzah tersungkur pada PRU kali ini. Sebelum itu permohonan Semakan Kehakiman Nurul Izzah untuk membatalkan 4,000 nama pengundi di Lembah Pantai telah ditolak oleh Mahkamah Tinggi.

Setelah gagal dengan isu pengundi hantu, Nurul Izzah mula politik kotor dengan serang peribadi keluarga Raja Nong Chik. Politik sebegini tidak akan membantu Izzah untuk menang pilihan raya. Bagi penduduk Lembah Pantai yang miskin, Nong Chik adalah menteri mereka. Nong telah banyak membantu mereka dan sebagai Menteri Wilayah, terlalu banyak perubahan yang telah dilakukan. 

Sebaik sahaja Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Jalil kalah pada 2008, Nong Chik yang baru dilantik sebagai Menteri Wilayah ketika itu terus mengeluarkan surat tawaran kepada golongan yang berpendapatan rendah untuk memiliki rumah dengan harga RM35000 seunit di bawah skim Projek Perumahan Rakyat (PPR).

Itu baru bab rumah. Belum masuk lagi bab jalan yang ditar dan banyak lagi projek-projek pembangunan di Lembah Pantai. Mungkin Izzah adalah pendengar yang baik tetapi setakat mendengar, menjanjikan pelbagai perkara yang sekadar manis dibibir tidak akan mampu memberi sesuatu yang bermakna kepada rakyat. 

Dalam sibuk Izzah berkempen memburuk-burukkan kerajaan, Izzah terlupa isu kehidupan lebih penting kepada orang miskin daripada isu hak asasi manusia, kebebasan dan demokrasi yang penting bagi pengundi golongan pertengahan dan elit. Walaupun beliau hebat berkempen dimedia massa, hakikatnya pengundi tempatan sahaja yang mengetahui sama ada segala dakwaan Izzah itu betul atau tidak. 

Izzah juga buat kerja tapi tidak sebanyak Nong Chik. Izzah bekerja untuk pilihan raya tetapi Nong Chik bekerja sepanjang masa demi rakyat. Rumah PPR yang suatu ketika dulu, penduduk kena sewa dengan DBKL tapi kini tidak lagi. Usaha dan kerja keras Nong Chik membuahkan hasil apabila kementerian kewangan bersetuju untuk menjual rumah PPR yang disewa selama ini kepada golongan miskin yang memerlukan. 

Berbeza dengan Shahrizat sebelum ini yang jarang turun padang, Nong Chik sering dilihat bersama penduduk dan memperjuangkan isu seperti perumahan dan setinggan. 
Read more ...

PRU 13 : RM 222 HARGA DERMA 'SUNAT' ANWAR IBRAHIM


Oleh : Beruang Biru

Tak habis-habis pembangkang mita derma, belum lagi dijawab ke mana pergi duit tabung derma ceramah pembangkang, sekali lagi Pakatan Rakyat (PR) mengeluarkan arahan kepada pengikutnya untuk menderma kepada "perjuangan" parti. Pada hari Sabtu 20 April 2013 jam 12:25tengahari, beberapa orang telah menerima emel dari info@anwaribrahim.com yang meminta derma berjumlah RM222.

Pada hari yang sama jam 10:26 malam, satu lagi emel dari sumber yang sama menyatakan bahawa “Projek 222” telah berjaya. Dengan mengandaikan Anwar Ibrahim telah meminta derma RM222 dari seribu orang, bermakna tidak sampai sehari beliau telah berjaya mengumpul sejumlah RM222,000.

Walaupun meminta derma dari warga internet bukan satu kesalahan, namun Anwar harus menjelaskan kepada setiap orang yang menerima emel tersebut. Akaun siapakah yang digunakan untuk mengutip derma tersebut dan berapa ramai pula yang telah menderma? Anwar harus menyenaraikan kesemua penderma dan berapa jumlah yang dikumpul untuk menunjukkan ketelusan.

Selain dari emel yang dibalas, adakah Anwar akan mengeluarkan kenyataan umum tentang jumlah derma yang dikumpulkan? Paling penting sekali, untuk tujuan apakah derma ini dikumpulkan? Anwar Ibrahim harus menjawab kesemua persoalan ini.

Ini kerana tiada kenyataan khusus mengenai aliran tabung derma dalam ceramah mereka ekoran ianya tidak diaudit. Adakah ia digunakan untuk tujuan yang betul ataupun untuk mengenyangkan pemimpin parti? Janganlah mengambil kesempatan terhadap ahli parti yang begitu setia memberi sumbangan.

Anwar perlu mengeluarkan kenyataan dengan jelas ke mana perbelanjaan wang itu disalurkan, kerana derma adalah amanah daripada orang ramai.
Read more ...

PRU 13 : LIM KIT SIANG NAKKAN DIRINYA JADI PM. BUKAN ANWAR!!!


Oleh : Beruang Biru

Dalam siri kempen untuk Gelang Patah, calon DAP Lim Kit Siang beberapa kali sengaja bertanya soalan kepada penyokong-penyokong PR tentang siapakah yang jadi pilihan rakyat untuk jawatan PM. Kit Siang menyebut empat pilihan iaitu Datuk Seri Najib Razak, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Tun Mahathir Mohamad dan Abdul Hadi Awang, yang mana disambut dengan “Hadi Awang” oleh penyokong-penyokong.

Kenapa Kit Siang tidak menyebut nama Anwar Ibrahim? Ini menimbulkan pelbagai persoalan. Terasnya Kit Siang sendiri tidak mahu Anwar Ibrahim menjadi PM. Ini juga boleh dilihat sebagai usaha Kit Siang menjawab persoalan yangditimbulkan oleh lawan beliau calon BN Datuk Ghani Othman jika masyarakat Cina mengundi DAP bermakna mereka menyokong Hadi Awang sebagai Perdana Menteri.
  
Apakah permainan politik yang cuba dimainkan oleh DAP? Adakah DAP berfikir PAS lebih senang dimanipulasi berbanding PKR? Lim Kit Siang seharusnya berani tampilkan pendiriannya untuk umumkan Hadi sebagai calon pilihan DAP sebagai PM Malaysia sekiranya Pakatan menang PRU13.

Mungkin jelak dengan permainan PKR menyebabkan Kit Siang beralih arah kepada Hadi Awang.

PKR juga dilihat melebihi sudu dari kuah apabila sanggup bertelagah dengan parti yang lebih tua daripada mereka, iaitu PAS dan DAP dengan sesuka hati meletakkan calon mereka di kerusi yang diinginkan mereka sehingga menimbulkan pertelingkahan.

Sedangkan DAP dan PAS adalah parti pembangkang yang terawal wujud di negara ini.


Read more ...

PRU 13 : LEADERS OF OPPOSITION PARTIES ARE GREEDY BUT NONE KNOWS HOW TO ADMINISTER OR MANAGE


By : Blue Bear

The opposition pact of DAP, PAS and PKR are campaigning without a common platform as they woo voters according to their respective party’s philosophy.

DAP goes for Chinese voters on Chinese issues which smack racism while PAS goes for Malay voters with its Islamic fundamentalism and PKR goes for mixed voters with its purported economic wizardry.

Each has its own agenda that does not meet the other and yet, leaders of the parties cried out they are together on everything and any differences could be solved.

But look at Penang, PAS and PKR are fighting over seats to the extent that the supporters of each party fought physically.

And DAP is still adamant in rejecting PAS’ Hudud laws and Islamic state and of course PAS president Abdul Hadi Awang as Prime Minister candidate.

PKR on the other hand is on its own dream – to have Anwar Ibrahim as Prime Minister – without any care to ideology or philosophy or any agenda that benefit the people.

DAP goes on its campaign calling for UBAH which has no details of what the party intends to change in every aspect such as economy or politics or development whether physical or human.

PAS continues with its Islamic fundamentalism that no one, even Muslims, can actually grasp what the party actually intend to do because the party has ruled Kelantan for four terms and until today there are no development, may it be physical or spiritual.

Kedah is another example where instead of bringing investors, the state sold assets such as land to finance administration cost and so on.

And PKR, as every Malaysian knows in Selangor, the state government is being slammed with so many suits for not fulfilling its promises and pledges made in 2008 general election.

In short, none of the parties in the opposition pact has brought about any good for the people except to ‘tie voters’ through trust and religious belief which currently are eroding as voters began to see ‘’the light’.

Voters getting matured through exposes to internet and other media see they have been cheated and the anger towards the government in 2008 has now change direction.

Their anger is now focus on unfulfilled promises and the unrelevant issues leaders of the parties in the pact raised without even touching on the voters daily needs – bread and butter issues.

Leaders of the opposition pact seem to be more interested in trying to convince more Malaysians to vote for them than implementing projects that benefit those who have voted for them.

In short, they are greedy and the greed have now taken their minds to take over Putrajaya without even having the professionalism and agenda on how to make Malaysians live a better life.

Read more ...
© 2008-2016 Pena Minang Institute