ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Wednesday, 1 January 2014

BEZA PRESIDEN @pmium YANG KAKI FITNAH BERBICARA DENGAN CINA YANG CERDIK AKALNYA

Oleh : AJ

Giliran Presiden Persatuan Mahasiswa Islam UM yang pernah kantoi memfitnah rakan mahasiswa di kampus menunjukkan kebodohannya setelah YDP MPMUM menunjukkan bakatnya sebelum ini. Dalam statusnya, beliau mengucapkan 'Tahniah kepada rakyat' kerana kononnya TURUN bersama dalam demonstrasi yang berlaku malam semalam. Malah beliau dengan 'selambernya' menyatakan 'Majlis Demonstrasi' berjalan dengan aman tanpa sebarang provokasi.

Baiklah...Sekarang kita dengar apa kata ACP Dang Wangi dan apa pula kenyataan BERNAMA


Apa-apa pun majoriti Mahasiswa yang turun malam tadi adalah pelajar-pelajar Melayu Islam. Sedangkan yang memenuhi Perpustakaan dan sibuk menelaah pelajaran adalah rakan-rakan mahasiswa kaum Cina dan India ekoran minggu peperiksaan sudah bermula.

Malah wakil kaum CINA sendiri mengakui kepintaran kaum CINA dan INDIA berbanding kaum Melayu dalam 'meletakkan priority' keselamatan diri mereka.

Jadi kepada Bukhari, cukuplah dengan kebodohan YDP MPP UM. Toksahlah kau menambahkan imej Mahasiswa UM dah sedia tercalar.

6 comments:

  1. lupa pesanan ayah bunda di kampung laman lah tu...

    ReplyDelete
  2. Pelajar yg berdemonstrasi ni belajar bodoh cgpa cuma cukup makan je. Tiap bulan dok tunggu elaun dari pinjaman ptptn. Sebab bodoh lepas grad mestilah kena bayar loan tak boleh nak convert pada biasiswa mcm anak2 kaum lain yg rajin belajar.Sebab cgpa rendah mmg tak kan dapat kerja dgn sektor swasta tapi hairan senang pulak dpt kerja dgn kerajaan atau glc. Anak2 penyokong kerajaan susah pulak nak dpt kerja dgn kerajaan dan glc. Dah dpt kerja dgn kerajaan dan glc malas dan tak tau nak buat kerja dok busy hentam kerajaan balik. Buat kerja slow dan sambil lewa lepas tu kerajaan juga yg disalahkan....nak buat camana...pemimpin umno tak kisah pun dan x nak ambil tau....

    ReplyDelete
  3. setiap orang punya pandangan sendiri.
    jika kamu sokong-- kamu akan cari benda2 yang positif dan baik dalam sesuatu perkata.
    jika kamu bangkang dari mula-- tidak hairanlah kamu akan nampak yang buruk sahaja.
    apa ada pada pointer?
    apa ada pada mereka, masyarakat cina atau india?
    apa ada pada konsert tahun baru tersebut?
    apa ada pada perhimpunan tersebut?

    semua itu useless-- jika lari dari matlamat hidup. apa matlamat kita? buka surah baqarah ayat 2. buka surah az-zariyat ayat 56.

    ReplyDelete
  4. siswa2 ni tak heran dia org gagal...sbb dia orang ni sebenarnya dah ada yang sponsor..ada yang daapat duit bulan2...sbb tu dia org tak heran nak kantoi ke..apa ker...

    ReplyDelete
  5. ydp pun tak cerdik, mana yg lain tak ikut bodoh. kan mereka yg undi ydp tu? si bodoh pilih si tak cerdik...sama2 bongok.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute