ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Wednesday, 1 January 2014

MANGSA-MANGSA 'KEZALIMAN' KERAJAAN MALAYSIA

Oleh : AJ

"Macam Comel jer...."
"Macam Montel jer...."

Inilah antara muka-muka 'mangsa' kezaliman Kerajaan Malaysia dibawah Barisan Nasional. Makin tembam, gebu, gemuk dan obesiti. Gara-gara mudah sangat mendapat makanan. Ini semua salah kerajaan kerana memberi pelbagai subsidi kepada rakyat. Rakyat dizalimi sehingga ada yang obesiti.

12 comments:

  1. Syukur Alhamdulillah... Malaysia aman dan dilimpah dengan rezeki... Rakyat Malaysia patut rebut peluang yang ada. Peluang kerja begitu banyak sampaikan rakyat asing datang mengambil peluang mencari rezeki di sini. Bangsa Melayu jangan terpedaya dengan propaganda mereka yg mahu kita berpecah belah menjadi minoriti.

    ReplyDelete
  2. Ni semua muka pemain2 yahudi laknatuaAllah.....

    Kalo nuar jubo jd pm barang naik juga la bodo...

    ReplyDelete
  3. tu muka org2 yg kena zalim oleh BN?
    muka kenyang gemok mcm BABI baru melantak..
    tanye bro2 2-3 ekor tu dh balun bape pinggan nasi sblm dtg?
    naik keta lembu ke naik lori tanah tuk smpai ke situ?
    Nk tipu manusia atau nk tipu Tuhan?
    PR PAS laknatulllah..

    ReplyDelete
  4. orang Malaysia yg malas nak berusaha....bila kos naik, bising. Org luar dtg ke Malaysia , rajin bekerja dan ada inisiatif, menjna pendapatan yg banyak di mlaysia

    ReplyDelete
  5. bangsa harapkan kebajikan.
    pemimpin bangang pula sogokan dgn wang bertambah malas lah rakyat.
    ini muka2 pas babi ni jenis makan taik apa tak gemuk.
    PAS laknat parti sial.'
    Ahli2 PAs laknat termasuk pemimpin2 bangang akan menjawab la kamu nanti.
    Tok guru babi tu mana.
    Dah mampus dah.

    ReplyDelete
  6. Orang Melayu tak tahan diduga walau sedikit mana pun. Dulu masa Negara susah tak ada apa pun SABAR je, BERSATU dan BAIK belaka. Sekarang SEMUA dah ada, Internet dah ada dsb MULA ALPA...orang Asing datang ambil peluang....Mangsa Kekejaman Kerajaan Malaysia semua TERLEBIH MAKAN, tak BERSYUKUR punya pasal kena Busung.

    ReplyDelete
  7. orang kurang akal saja buat analisa salah, barang naik kerana BN, mana cerdik pandai PR , apa tak komen secara ilmiah pasal kenaikan barang, agaknya PR ada bekas menteri kewangan yang hebat, tak tahu hal ekonomi, tapi berlagak pandai sampai Negara nak di jual kepada IMF... pencacai PR.. buka mata, fikir secara rasional..adakah barang naik kerana BN atau akibat ekonomi dunia,.. nak ulang kalau tak mampu nak bayar tol, jangan lalu jalan tol, kalau tak mampu beli beras mahal beli beras murah, kalau tak mampu makan Kentucky ..goring ayam sendiri... melayu ada cakap ukur baju badan sendiri... kerajaan ada bagi brim, bagi itu ini unuk anak sekolah,. apa lagi.. fikir lo..

    ReplyDelete
  8. mamat mamat dalam gambar diatas semua oversize, BMI out sebab tak cukup makan, barang mahal..pelik kan..kena ajar mamat tu apa BMI, apa punca sakit jantug.. hidup macam orang jepun, barang naik pun globally, dia orang tak guling kerajaan, sebab dia orang bukan pentingkan perut, tapi kesejahteraan Negara... fikir beb

    ReplyDelete
  9. ada la sorang minah kt tmpt kerja saya tu, hari2 kutuk kerajaan dlm fb...walhal dia kerja kerajaan. bawak keta besar, laki di ke hulu ke hilir naik harley....mmg kejam la kerajaan ni.....

    ReplyDelete
  10. Cina yang naikkan harga baranglah..dah sah2 cina yg pegang ekonomi Malaysia.Takkan minyak naik 20sen barang2 semua boleh naik sampai 20%?Kenapa tak marah cina?Takut macam pondanlah tu.Biasalah Melayu...

    ReplyDelete
  11. Ok tambah sikit lagi.Kenapa cina2 tak join himpunan bodoh turun?Sebab takkan cina bodoh nak kutuk diri sendiri,lagipun rata2 cina meniaga.Diorang juga yg main harga barang semua termasuk harga rumah yang dah jadi tak masuk akal.

    Hamlau2 bodoh ni tak nampak ke pura2 membodohkan diri sendiri?Nak marah cina takut cina tak undi lagi nanti.Lagipun cina tuan besar pas/pkr mana berani sentuh.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute