BETAPA TONGONGNYA @fahmizainol_ BUDAK UM NI!!! @PMUM1314 #MH370 #PrayForMH370

Oleh : AJ

Adooiiii... Macam manalah Spesis KETONGONGAN ni boleh masuk UM tah. Aku pun tak tahu. Mungkin disebabkan Kouta Bumiputra yang diberikan, menyebabkan si TONGGONG ni diberikan juga kesempatan belajar di UM.

Ini adalah episod demi episod kebodohan, kebebalan, kebaghalan, si Fahmi Zainol selepas menunjukkan kebodohan dalam isu memfitnah HEP ekoran beliau 'tak jumpa surat' yang dialamatkan kepada MPMUM.

Kepada Fahmi Zainol al baghal wal bahalol (maaf yer...aku dah angin giler ngan kau) apa kau tak buat research ke bila bercakap? Library kat UM yang bukan main besar, apa kau tak buat rujukan ke? Or ko ni memang spesis cakap main bantai jer? 

Meh aku nak ajar sikit kau ni.

Tak ada dalam dunia ni, mana-mana kerajaan yang hantar Submarine / Kapal Selam bertorpedo untuk membuat S&R (Search and Rescue) di laut. Ini kerana, Submarine macam bertujuan untuk misi kententeraan dan bukannya untuk tujuan mencari dan menyelamat. Walaupun istilahnya kedua-dua masih dalam KELAS SUBMARINE, tapi dari segi bidang tugasnya tak sesuai langsung. Istilah mudahnya, walaupun sampan boleh berada diatas air, namun tak logik untuk digunakan untuk membawa muatan berupa kereta. Maka memerlukan Kapal yang besar untuk membawa muatan sedemikian rupa.

Kalau kau tak faham gak, kau boleh baca kat sini, apa itu Kapal Selam bagi tujuan menyelamat. Tolong maklum, teks ni dalam BAHASA INGGERIS. 

1. http://www.navy.mil/navydata/cno/n87/usw/issue_15/submarine_rescue.html
2. http://en.wikipedia.org/wiki/Submarine_rescue_ship

Baca lagi episod kebodohan budak-budak UM kat sini :

http://www.seriuslahh.blogspot.com/2014/03/gempar-surat-surat-kepada-mppum-disekat.html

P/S : Tak semua budak-budak UM bodoh macam dia ni. Banyak yang baik. Cuma dia sorang jer yang bodoh tahap gaban. Namun dalam masa yang sama, aku rasa PR tentunya tidak risau...kerana dah ada bakal pelapis Nizar Jamaluddin.

Post a Comment

19 Comments

  1. PENCACAI PKR MEMANG BEGITU.
    BODOH SEPANJANG HAYAT.
    TAK BOLIHBTERIMA REASONS.
    OTAK TAK PANDAI BERFIKIR.
    NOTHING SURPRISINGKAN.........SPESIS JENIS TU. !

    ReplyDelete
  2. selalu orang kata 'tak ada hati perut'. kini perlu ada pembetulan wajib. makhluk-makhluk seperti ini 'tiada hati tetapi cuma ada perut'.

    ReplyDelete
  3. aku melayu rasis9 March 2014 at 13:54

    mak bapak dia hantar pegi masuk u nak tengok anak dia jadi lembu takde otak! Waktu mohon kemasukan dulu kemain baik, tapi dah belajar tinggi sikit maka bodohnya jadi bertingkat-tingkat. masa kecik xnak mampos, suda besar menyusahkan Negara.

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya spore antar 2 kapal perang(war ship) bukan kapal selam.. depa tau x beza war ship dgn submarine?

    ReplyDelete
  5. Awat hang tak tanya Bang Non hang nape tak hantaq kapal selam bengkok dia? OOOOOO..kapal selam bengkok hanya tau selam bur*t Chinadoll dgn jub*q jantan ropenyerr!!

    ReplyDelete
  6. untuk pencerahan..Singapore menghantar SSRV..submarine support and rescue vessel..bukannya submarine...berita jadi confuse disbbkan oleh pemberita pun tak faham istilah ketenteraan..dan ini bukan pertama berlaku....kapal kuning tu ada SSRV...dikapal tu ada RPV remotely piloted vessel...yang biasanya mempunya kamera untuk mengesan objek dalam laut...mmg lar budak UM ni saja nak tunjuk pandai..dan nak blame org lain..

    ReplyDelete
  7. camana la budak ni boleh jadi setiausaha student UM ntah ... kalo s/usaha benggap macam ni .. student lain dah pasti dibawah paras benggap
    SSRV tu bukannya submarine ... cuma sejenis kapal permukaan yang ada segala kemudahan untuk mengesan sebarang objek dibawah permukaan dan juga untuk operasi menyelamat
    dah sedia maklum UM ialah sarang Anwar .. so jika ada perkara yg boleh menyelamatkan bontot anwar dari digelebek banduan kajang .. mereka akan buat

    ReplyDelete
  8. Bebudak UM mana reti English....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Excuse me!!!!!If you can speak in English fluently, it does not mean that you are a brilliant person. This is a very stupid comment which is not related to Fahmi's comment. I know that he is not that intelligent based on his field (social administration) and his comment. But, I, as a Science student in UM, do know how to communicate in English way better than you. Please do not judge a University based on the students stupidity and insanity behavior. Tq again Anonymous(9/3/2014....18:35) for your insane comment

      Delete
  9. Kem. Luar diharap JANGAN membenarkan perisik Amerika/British mahupun S'pura menyiasat - kerana CIA-MI6 dan perisikan S'pura dikuasai Mossad-ZIONIS! Baik panggil Kedutaan Russia utk. membantu - yg. punya pakar terkemuka dan bukan pengampu Barat-Zionis! Lagipun kan ada rakyat Russia yg. juga penumpang MAS itu. Dan kenapa S'pura yg. nak beriya sangat menghantar kapal selamnya - Russia juga ada kapal selam canggih!

    Walaupun kita dalam kesedihan ini, jgn. lalai dgn. mempertahankan keselamatan agama, bangsa dan negara, dgn. memberi peluang kpd. musuh-musuh DALANG-DUA-MUKA KAPIR DAJAL mengambil peluang!

    Saya syaki, kejahatan perampasan pesawat MAS kita ini, mungkin perbuatan CIA-Mossad, yg. berkaitan politik Geopolitik yg. paling dajal, dgn. tujuan, seumpama peribahasa “killing two birds with one stone” (mensasarkan Malaysia dan China dgn. sekali gus - lihat bagaimana pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas - di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013):

    1. Menghuru-harakan China dan menambah kebencian pd. Islam/umatnya, oleh rakyat China dan Bukan Islam di M'sia serta seluruh dunia, kerana 'PENGGANAS' akan dituduh dari umat Islam Xinjiang kononnya. Tengoklah tuduhan si BETINABANGKAIBABIDAP!

    2. Maka, Malaysia dan China akan dipaksa utk. menerima kerjasama dari Barat-Zionis, terutamanya CIA dan MI6. dan inilah yg. dimahukan si PAP-DAPBANGKAI, yg. disyaki ditaja CIA-MI6-Mossad.

    3. UMNO, k'jaan Islam/Melayu dan MAS kita akan terus dipersalahkan. Bahkan rakyat Cina di China juga akan dihasut membenci BUMIPUTERA Islam/Melayu di Tanah Melayu ini.

    4. MAS akan dipaksa utk. bergabung dgn. syarikat Barat-Zionis - spt. sy. penerbangan Arab-Islam yg. telah di'Barat-Zionis'kan contohnya Emirate, Qatar dan Etihad Airlines.

    Saya juga berharap mana-mana pegawai k'jaan terutamanya yg. Islam/Melayu jgn. bagi lagi maklumat terutamanya di WhatsApp dan Facebook tentang maklumat peribadi yg. menyeluruh atau awam, terutamanya tentang tugasan diplomatik di luar negara dan dlm. negara juga. Facebk dan WhatsApp dikuasai Mark Zuckerberg, yg. disyaki antara Zionis plg. licik tapi plg. mrbahaya - yg. disyaki agen CIA-Mossad.

    Semoga ALLAH SWT menyelamatkan penumpang MAS ini semua, INSYA-ALLAH, tapi memang sedih betul.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  10. Ada yg mempertikaikan soalan kenapa Kerajaan Malaysia tak hantar Kapal Selam yg komesyennya berjuta2.....dgn alasan Kapal Selam tersebut adalah Kapal Selam Perang yg mempunyai Peluru Berpandu dan bukannya Kapal Selam Penyelamat. Bagi aku memang betul Kapal Selam tu khas utk berperang....cuma adakah Kerajaan Malaysia nk guna Kapal Selam tersebut utk bila time berperang??? Biasanya Kapal Selam Perang adalah canggih dari segala sistemnya...pasal tu harganya mahal. Komesyen pembeliannya jer dh RM500 juta? Skrg nie....apa yg rkyt nk....rkyt nk tau dan tengok serta nilaikan kecanggihan Sistem yg ada diKapal Selam tersebut utk mengesan MH370 sekiranya terhempas ke dasar lautan. Faham tak? Nk tengok kecanggihan Kapal Selam tersebut yg mungkin menjadi punca Altantuya mati dibunuh. Tak payah bagi alasan Kapal Selam tu jenis Kapal Selam Perang bukan Kapal Selam Penyelamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wht a Stupid Asshole u r ? Tolong bagi contoh kejadian S & R (name one if u dare) for any airliner yg guna War Submarine ? Tak kira class Dallas ke, Kursk ke , Diesel or even German WWII U-boat? Tak ada kan, SEKALI LAGI.. Tak ada kan. BODOH.

      Delete
  11. Ada yg mempertikaikan soalan kenapa Kerajaan Malaysia tak hantar Kapal Selam yg komesyennya berjuta2.....dgn alasan Kapal Selam tersebut adalah Kapal Selam Perang yg mempunyai Peluru Berpandu dan bukannya Kapal Selam Penyelamat. Bagi aku memang betul Kapal Selam tu khas utk berperang....cuma adakah Kerajaan Malaysia nk guna Kapal Selam tersebut utk bila time berperang??? Biasanya Kapal Selam Perang adalah canggih dari segala sistemnya...pasal tu harganya mahal. Komesyen pembeliannya jer dh RM500 juta? Skrg nie....apa yg rkyt nk....rkyt nk tau dan tengok serta nilaikan kecanggihan Sistem yg ada diKapal Selam tersebut utk mengesan MH370 sekiranya terhempas ke dasar lautan. Faham tak? Nk tengok kecanggihan Kapal Selam tersebut yg mungkin menjadi punca Altantuya mati dibunuh. Tak payah bagi alasan Kapal Selam tu jenis Kapal Selam Perang bukan Kapal Selam Penyelamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada Unknown9 March 2014 23:29, rakyat jugak nak tau samada ko nie species yg keluar dari burit lembu ker? Cuma rakyat satu species tongong mcm ko je yg tak reti bahasa konsep pertahanan dgn konsep search n rescue...ko tau tak makna "search n rescue" dlm bahasa melayu? Mana ko blajar pasal Altantuya mati dibunuh tu? Masa Nuar tibai bontot ko ker? Rakyat msia yg normal takan tanya soklan2 bodoh mcm kau KECUALI SPECIES YG KELUAR DRP BURIT LEMBU...so..RAKYAT NAK TAU KO NIE SPECIES YG KELUAR DRP BURIT LEMBU KE TIDAK? Jgn bagi alasan Altantuya la apa laa...jawab dulu sebab first time aku jupe species mcm ko nie. Bebal nak mampos...asyik2 guna perkataan "rakyat"...sebijik mcm Anuar Ibrahim...perasan mcm mewakili semua rakyat la pulak...woooi bahalol...aku pon rakyat jugak tapi bukan satu species dgn ko...bodo mcm lembu...ke ko nie sebenarnya seekor lembu yg boleh bercakap? Nak tengok canggih ke tak kapal selam tu ko hulur bontot ko dulu dgn dewa pujaan ko si Nuar...suruh TLDM kasi torpedo skit kt ko...hancur lebur la beb...faham tak?

      Delete
  12. Woi bahalol anon. Ko pikir semua kapal selam sesuai utk buat s&r ke? Kalau x tau apa2 better x yah cakap laa bingai

    ReplyDelete
  13. alahaiii ... baru hari ni aku tahu attack sub boleh buat operasi SAR dari anon "entah" ..
    dia ni kalo betul keluar dari burit lembu .... lembu tu pun tak nak mengaku anak !! bodo melantun lantun .. lembu yg bodo tu pun lagi pandai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon "Unknown"...Anon "Unknown"...haaaa..kan tak pasal2 ko kena lembu dgn org...tu laa...lain kali perkataan "rakyat" tu bagi je la bapak segala lembu pakai dlm ceramah dia...alaa...si Anuar Berahim tu laa...kurang2 dia boleh saman org...ko apa dapat..?

      Delete

بِسْÙ…ِ اللَّÙ‡ِ الرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.