ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Wednesday, 12 March 2014

PUNCA KEHADIRAN #boMoH370 DI KLIA DIKENAL PASTI

Oleh : AJ

Tak sesuai sekiranya penulis mengutuk kumpulan peminat cerita Laksamana Do Re Mi ini. Walaupun ramai pihak yang mengatakan perbuatan kumpulan bomoh ini sebagai satu adegan memalukan negara. Penulis cuba bersikap positif disebalik ketidak mampuan penulis untuk menahan ketawa melihat aksi mereka di KLIA. Adapun kenyataan yang dikeluarkan oleh ketua boMoH370 mengenai tujuan dan kehadiran mereka adalah untuk "membantu" pasukan mencari dan menyelamat mengesan kedudukan pesawat MH370 yang hilang, disudut pandang penulis pula. penulis merasakan, kehadiran boMoH370 TEPAT pada masanya ekoran Kerajaan GAGAL menyiapkan saluran bagi mengurangkan tekanan warga kerja KLIA, MAS, keluarga Mangsa MH370 dan Media yang setiap masa menantikan berita terbaru mengenai nasib kehilangan pesawat MH370 itu.

)


Sekurang-kurangnya kehadiran boMoH370 ke KLIA dapat menghiburkan kesemua pihak yang tertekan buat masa kini.

Personafikasi dalam Adegan Tok Moh di KLIA

Kelapa : Injin Kapal Terbang
Bakul : Bagasi penumpang
Tongkat : Stereng kapal terbang
Tok Moh (Yang duduk Depan) : Kapten Kapal Terbang
Tok Moh (Yang duduk Tengah) : Penumpang
Toh Moh (Yang duduk Belakang) : Pramugara.

Tok Moh yang perempuan berdiri di Kiri : Pegawai Menara Kawalan.

8 comments:

  1. Mohon check sini..Flight selamat sampai di Beijing kalau berpandukan map Flightradar24 http://www.flightradar24.com/2014-03-08/21:53/12x/MAS370/2d9dd5b

    ReplyDelete
  2. Nak berhibur bukan dgn cara buat syirik. Syirik terang- terangan pulak tu

    ReplyDelete
  3. DAJAL betullah si DALANG-DUA-MUKA plg. MERBAHAYA, iaitu CIA (yg. sebenarnya diKUASAI ZIONIS/ISRAEL) – begitu galak MENUDUH juruterbang Islam/Melayu kita kononnya mungkin bunuh diri! Kem. Luar patut BANTAH tuduhan si KAPIR DAJAL ni – lihat di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578020/Why-cellphones-missing-Malaysian-Airlines-passengers-ringing-Family-members-claim-loved-ones-smartphones-active.html:

    Did pilot commit SUICIDE? CIA boss says it is one theory agency is looking at as Malaysian police say they are carrying out psychological profiles of everyone on plane

    By James Nye and Amanda Williams and Richard Shears

    11 March 2014

    Authorities are investigating the possibility that the pilot of the missing Malaysian Airlines flight MH 370 committed suicide, the director of the CIA has revealed.
    John Brennan, head of the US Central Intelligence Agency (CIA), said: 'I think you cannot discount any theory', when asked if it was possible the pilot deliberately crashed the Boeing 777………

    Tapi TAK pula si DAJAL CIA ni nak tuduh bekas tentera dr. New Zealand ni, yg. berikan cincin kahwin dan jam tangan pd. isterinya sebelum penerbangan – saya syak dia direkrut jadi ejen CIA-Mossad setelah rumahnya musnah dlm. kejadian gempabumi di Christchurch; dan mungkin dia sempat parachute keluar dari MAS tersebut, selepas menjlnkan misinya (disyaki misi DAJAL bagi bagi pihak CIA-Mossad). Sebab gaya dia seolah nak bunuh diri atau mulakan hidup dgn. ID baru – kan ejen CIA-Mossad (barat-Zionis) boleh buat apa saja! Lihat di
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578358/Husband-gave-wedding-ring-watch-wife-boarding-missing-flight-MH370-case-happen-him.html:

    Agony of the wife whose husband gave her his wedding ring and watch before boarding missing flight MH370 'in case something should happen to him'

    • Paul Weeks was on the missing flight as he made his way to new job
    • Before leaving he had taken 'lots of photos' of his family, his wife has said
    • She said he left her his wedding ring and watch in case something happened
    • She has said she 'can't give up hope... I would love him to walk through that door'

    By James Rush

    11 March 2014

    Mechanical engineer Paul Weeks, 39, of Perth, Australia, was on the flight as he made his way to his first shift in a fly-in fly-out job.

    His wife Danica has revealed how he left the objects with her to give to their two boys if something was to happen to him……

    She told 9News National in Perth: '(He said) "If something should happen to me then the wedding ring should go to the first son that gets married and then the watch to the second".'

    The former soldier, who was born in New Zealand, moved his young family to Perth after their home in Christchurch was devastated by earthquakes…..

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  4. Ini satu lagi berita yg. harus diTELITI! Saya syaki ini salah satu sebab utama penerbangan MAS ini disasarkan kerana kehadiran sekaligus, 12 jurutera/pakar dari Malaysia dan 8 dr. China, yg. sgt. penting dlm industri microchip, dr. syarikat Freescale Semiconductor, dlm penerbangan tersebut! Disyaki Mossad-CIA tidak akan berdiam diri dgn. pakar Bukan Barat, terutamanya yg. Islam dan dr. China dlm industri ini (lihatlah bagaimana Mossad telah membunuh ramai saintis nuklear Islam dr. Iran - di http://www.businessinsider.com/mossad-in-iranian-scientist-murders-2011-8, Mossad Suspected In Murder Of Iranian Nuclear Scientists, Vincent Trivett, Aug. 5, 2011).

    Lihat di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2014/03/10/Loss-Of-Employees-On-Malaysia-Flight-A-Blow-US-Chipmaker-Says/:

    Loss of employees on MAS flight a blow, US chipmaker says

    March 10, 2014

    SAN FRANCISCO: Employees of Freescale Semiconductor who were on a Malaysia Airlines flight presumed to have crashed were doing sophisticated work at the U.S. chipmaker, a company spokesman said on Sunday.

    The 20 Freescale employees, among 239 people on flight MH370, were mostly engineers and other experts working to make the company's chip facilities in Tianjin, China, and Kuala Lumpur more efficient, said Mitch Haws, vice president, global communications and investor relations.

    "These were people with a lot of experience and technical background and they were very important people," Haws said. "It's definitely a loss for the company."

    None of Austin, Texas-based Freescale's most senior executives were on board the Boeing Co 777-200ER airliner that vanished from radar screens about an hour after it took off from Kuala Lumpur for Beijing on Saturday.

    The employees who were on board, 12 from Malaysia and eight from China, came from a range of disciplines and they were part of a broad push by Chief Executive Officer Gregg Lowe to make Freescale more efficient and cost effective, Haws said.

    Top-quality engineers are hard to come by for chipmakers and other technology companies, and losing them can have a major impact on business, regardless of their seniority.

    While the employees on the flight account for less than 1 percent of Freescale's global workforce of 16,800 people, they were working toward the same goals and their loss will reverberate throughout Freescale, Haws said.

    They had been streamlining facilities in Tianjin and Kuala Lumpur that Freescale uses for testing and packaging microchips used in automobiles, consumer products, telecommunications infrastructure and industrial equipment.

    On Sunday, Freescale was organizing transportation and accommodation for the 20 staff members' families, as well as providing grief counseling, Haws said.

    One of the chipmaker's long-time competitors, Texas Instruments, tweeted on Saturday: "We extend our condolences to the families and coworkers of the @Freescale employees aboard Malaysia Airlines flight MH370."- Reuters

    Makcik Sambal Belacan.



    ReplyDelete
  5. lepas ni boleh la tok moh buatkan jampi serapah kat kajang pulak ..
    ala .... yg macam masa PRU lepas tu ..... kali ni biar la betul iyerrr

    ReplyDelete
  6. Bomoh tersebut buat ramalan PR menang PRU13.Percaya tak?

    ReplyDelete
  7. Mula2 rasa geram...lepas tu rasa lawak pun ada. Tapi ini bukan satu yg memalukan. Semua bangsa ada kepercayaan masing2. Kalau di China sah sah tok tok pekong akan adakan majlis ritual cuma yg kita risau soal akidah. Ustaz Haron Din pun guna kaedah alternatif tapi pegangan islam dia mmg diyakini.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute