ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Sunday, 16 March 2014

TWITT MENCURIGAKAN DARI @syedazman & TWITT SUBVERSIF @tianchua SEBELUM INSIDEN KEHILANGAN #MH370 #PRAYforMH370

Oleh : Jebat

To be honest, aku dah malas nak berbicara pasal isu Pesawat MH370 ni. Sebabnya mudah : dah banyak blog lain yang memberikan perkembangan mengenai insiden ini. Namun disini aku sekadar nak mengajak para pembaca sekalian, memikirkan semula beberapa twitt yang pernah diungkapkan oleh beberapa ahli Parlimen PKR.

1. Pada 17 Febuari 2014 yang lalu, Adun Batu Buruk ada mengeluarkan 'twitt' yang menyatakan bahawa pesawat Air Asia terhempas berhampiran Putrajaya. Namun twitt berkenaan dnafikan oleh pihak Air Asia.

2. Pada 7 Mac 2014 Tian Chua mengeluarkan status dimana beliau akan mencari jalan menjatuhkan Najib Razak dalam masa 5 bulan sejurus Anwar Ibrahim diputuskan bersalah oleh Mahkamah Rayuan.

3. Pesawat MH370 hilang dari radar pada 8 Mac 2013.

Adakah kesemua ini sebahagian dari Konspirasi Anwar Ibrahim dan rakan-rakannya untuk menjatuhkan maruah Malaysia? Sepertimana yang kita ketahui, Tian Chua sendiri menyatakan beliau akan mencari jalan untuk menjatuhkan kepimpinan negara dalam masa 5 bulan. Adakah ini semua sebahagian daripada modus operandinya?

Kita tunggu dan lihat sahajalah.

2 comments:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute