ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Friday, 2 May 2014

DIMANA MUKA-MUKA USTAZ PENGHALAL DEMONSTRASI TATKALA BERLAKU HURU HARA DALAM PROTES YANG BERLAKU SEMALAM?




Oleh : AJ

Video diatas adalah insiden 'himpunan aman' yang dianjurkan oleh kumpulan GILA NAK JADI PEMERINTAH. Nak salahkan dorang semua? Tak boleh!!! Sebab kebanyakkan yang turun tu bodoh-bodoh dan tak tau apa-apa pun. Hanya turun sebab diperintah untuk turun.

Cuma penulis nak tarik perhatian anda mengenai 'fatwa sonsang' dari kumpulan Ustaz yang kononnya membuat pengumpulan data secara kolektif lalu menghasilkan fatwa : Demonstrasi itu harus dan provokasi itu Haram."



Penulis secara konsisten menolak fatwa kumpulan Ustaz berkenaan kerana fatwa yang dibuat itu tidak melihat kepada penilaian secara holistik terhadap bahana yang akan berlaku hasil dari demonstrasi. Walaupun ada diantara mereka ini bergelar Dr. dalam bidang masing-masing, namun ianya tidak melambangkan daya keintelektualan mereka. Mereka ini gagal melihat bahayanya membenarkan demonstrasi sepertimana gagalnya ulama sanjungan mereka yang kini tinggal di Qatar dalam mengetahui bahayanya Syiah. Inilah sikap mereka. Hanya pandai berkata-kata, namun akhirnya berlepas tangan dengan kejadian yang berlaku!!!

Penulis tidak mahu bercakap panjang. Cukuplah dengan beberapa link-link dan video-video yang berikut bagi menangkis salah faham yang terhasil dari fatwa songsang mereka.

1. http://muslim.or.id/manhaj/khurofat-demonstrasi.html

2. http://www.darussalaf.or.id/fatwa-ulama-tanya-jawab/fatwa-ulama-sunnah-tentang-demonstrasi-mogok-makan/

3. http://al-atsariyyah.com/fatwa-para-ulama-besar-tentang-demonstrasi.html

4. http://fiqhsunnah.blogspot.com/2012/03/fatwa-ulama-sunnah-tentang-demonstrasi.html

5. http://saatulihsan.wordpress.com/2010/01/28/demonstrasi-bukan-metode-salafus-shalih-dan-fatwa-para-ulama-tentangnya/

6. http://muslim.or.id/fatwa-ulama/fatwa-ulama-demonstrasi-sarana-dakwah-pada-penguasa.html









7 comments:

  1. Pada yg buat kajian dan percaya pd hasil kajian akan katakan demonstrasi ni mmg kija kuffar...

    Tapi masalahnya di msia rata2 org melayu mmg jenis blient follower.... tiada daya critical thinking....

    Mereka lihat yg ramai itu betull.... yg bersuara kuat itu betull.... very much related to sentimen rather then the truth...

    Pada yg mencari kebenaran sudah tentu tak mudah terpengaruh.....

    Tapi masalahnya di msia rata2 org melayu nilai pada luaran .... x mau mengkaji....x faham bahasa arab...

    Akhirnya serahkan intellectual diri dan kemampuan utk berfikir secara analytical pada ahli politik.... ini lah akibatnya...

    Otai

    ReplyDelete
  2. Ulama politik kene b/jawab pada kejadian ini.

    ReplyDelete
  3. Ulama DAJJAL ameno. Dajjal bertopengkan ulama. Dajjal kerjanyafitnah dan memcipta huruhara bagi memusnakkan niat baik.

    Faham faham lah perangai pengikut DAJJAL ameno

    ReplyDelete
    Replies
    1. org yg paling jahat di bawah muka bumi d akhir zaman adalah ulama.... xkira sape ameno ke pas...tpi nampak2 nya ulama pas paling tr kehadapan dlm hal ni... ulamarmak pkr lgi dajjal... macai pkr anak2 dajal..

      Delete
  4. jalan terbaik ialah laksanakan pemenjaraan anwar ibrahim dengan kadar segera. anwar ibrahim ialah pemimpin paling hebat, paling berani mengarah, paling lantang mengkritik dan paling kuat menabur fitnah. semua ketua pembangkang tunduk malu tidak bertelur bila berhadapan dengan anwar. so, walau dengan apa kos sekalipun, untuk meredakan situasi dan memulihkan keamanan agar politik hanya untuk politik dan bukan untuk menyelamatkan anwar, penjarakan anwar segera. penjarakan sahaja anwar, bukan bunuh dia. lagipun dah ramai pemimpin2 negara ini ada pengalaman dipenjara, so apa masalahnya. biar seorang dipenjarakan untuk mengamankan sebuah negara.

    ReplyDelete
  5. Macam nak gelak terguling aku dengar Zaharuddin cakap ustaz-ustaz yang dia bagi nama sebagai neutral... Kalau ni pun dah tipu, "fatwa" hg lagi tipu...

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute