ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Sunday, 11 May 2014

KAFIRKAH HADI AWANG KERANA MENANGGUHKAN CADANGAN HUDUD???



Oleh : AJ

Sebelum PRU13 yang lalu, bukan main kuat mereka melalak pasal hudud. Malah selalu pula kita dengar puak-puak berkopiah putih berideologikan Khawarij ini mengkafirkan sesiapa sahaja yang tidak berhukum dengan hukum ALLAH. Mereka kuat mengkritik kerajaan yang kononnya dikatakan menolak hudud. Namun bila diberikan 'kesempatan' oleh ALLAH kepada mereka untuk membentangkan Hudud di DUN, nampaknya mereka sendiri cuba main tarik tali.

Maka benarlah apa yang ALLAH perkatakan dalam firmannya dalam surah Al-Baqarah ayat 44 yang bermaksud :

"Patutkah kamu menyuruh manusia supaya berbuat kebaikan sedang kamu lupa akan diri kamu sendiri; padahal kamu semua membaca Kitab Allah, tidakkah kamu berakal?"

5 comments:

  1. Kafir tak tahu lagi tapi wajah-wajah MUNAFIK sudah terpancar di muka mereka.... PAS sudah tidak ada harga diri!

    ReplyDelete
  2. Mana ustaz2 pas yang hebat berceramah menyalahkan kerajaan.
    Beranilah nyata kebenaran.
    Jangan jadi ustaz dayus.
    Jgn cari makan dgn cara berat sebelah.

    ReplyDelete
  3. Pdnya sifat munafik. Munafik hakiki atau tidak, waAllahu'alam.

    ReplyDelete
  4. semua peristiwa yg berlaku ini atas kehendak Allah.. Allah telah tunjukkan kpd kita adakah PAS ini benar2 ikhlas hendak melaksanakan Islam atau sekadar bermain politik.. orang ramai hendaklah membuka mata hati mereka dlm menilai sesuatu perkara jgn dibutakan mata hati walau telah berbagai bukti telah ditunjukkan..

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute