ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 3 June 2014

KEKALAHAN DAP DI TELUK INTAN BUKAN KERANA DYANA MELAYU, TETAPI SIKAP RASIS CAUVENIS DAP TELUK INTAN

Oleh : AJ

Kenyataan Lim Guan Eng dalam Malaysiakini, yang menyatakan antara faktor kekalahan Dyana di Teluk Intan berpunca kerana 'Melayu'nya Dyana adalah satu kenyataan yang tidak boleh diterima pakai pada sebuah parti yang sering merekayasakan diri mereka sebagai sebuah parti yang menolak sebarang kenyataan perkauman.

Mana mungkin pemimpin DAP yang gemar memperjuangkan konsep 'Malaysian Malaysia' yang diwarisi dari peninggalan Lee Kuan Yew boleh menyatakan faktor ini sebagai punca kekalahan DAP di Teluk Intan. Namun dalam masa yang sama kekalahan Dyana pada Pilihanraya Kecil Teluk Intan membuktikan bahawa sememangnya Cina Cauvenis DAP Teluk Intan sendiri menolak wakil 'Melayu DAP' untuk mewakili aspirasi Cina Cauvenis DAP dikawasan tersebut.

'Kulit Gelap' Tumbangkan DAP sekelip mata.

Penulis melihat, antara salah satu punca menyebabkan DAP Tumbang di kubu mereka adalah disebabkan faktor dibawah ini.



Siapakah yang menyebabkan lelaki India ini benar-benar 'terasa hati'? Adakah disebabkan orang Melayu ataupun disebabkan sikap Cauvenis Cina DAP yang angkuh dan bongkak?

Video diatas itu hanyalah diantara video yang sempat dirakam ketika PRK Teluk Intan. Penulis yakin, banyak lagi insiden serupa yang berlaku seperti yang terjadi diatas.

Sebenarnya, sikap perkauman melampau penyokong Cauvenis DAP ini telah bermula sejak dahulu lagi. Malah kita dapat lihat ketika PRU13 berlansung, banyak video yang memaparkan sikap kurang ajar Cina Cauvenis DAP yang menghalang orang-orang Malaysia 'berkulit gelap' yang mempunyai taraf kewarganegaraan yang sah untuk melaksanakan tanggungjawab mereka untuk mengundi. Video dibawah ini adalah sebahagian contoh dari perangai biadap mereka;




Sikap Cina Cauvenis DAP bukan sahaja gemar melakukan provokasi keatas kaum yang berkulit gelap, malah yang berkulit putih sekalipun menjadi mangsa. Misalnya video dibawah ini tatkala Demogila Bersih berlansung beberapa tahun yang lalu;



Maka nak nafikan apa lagi bahawa spesis Cina Cauvenis DAP ini bukan kelompok perkauman? Bukti dah berlambak-lambak.

No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute