ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 9 September 2014

EX-LAWYER @anwaribrahim BIDAS KENYATAAN BODOH @saifuddinabd BERKENAAN AKTA HASUTAN

Oleh : Yuktes Vijay

Menurut Saifuddin Abdullah Akta Hasutan tidak lagi relevan kerana rakyat Malaysia tidak rasis dan ada toleransi dalam pemahaman agama...

Siapa kata Akta Hasutan hanya berkait dengan isu rasis? Entah rujuk apa bila kata pemahaman agama adalah bersepadu di kalangan rakyat Malaysia?

Adakah Saifudin buta dan tak nampak masih ada ramai yang tak faham kenapa status kerabat diraja adalah satu isu sensitif dan yang mereka yang beragama Islam pantang status tersebut dipertikai?

Kenapa masih wujud kumpulan seperti Dong Zhao, Hindraf dll yang masih bersandar kepada sentimen perkauman untuk menarik perhartian kepada perjuangan mereka?

Tak perlu nak sebut pasal pemansuhan Akta Hasutan jika Sekolah Jenis Kebangsaan masih satu isu sensitif dan tidak harus dipersoalkan kerana ia soal mertabat agama dan bangsa?

Sistem pendidikan pun tak boleh nak ada pemahaman yang selari, ini pula nak sibuk dalam satu Akta yang penting untuk jamin sekuriti negara serta kekalkan keamanan negara?

Saifudin makin bercelaru..Itulah akibatnya bila terlalu gila-gila nak tonjol diri sebagai seorang yang liberal? DAP habis borang?

Trying to be more Catholic than the Pope? More Liberal than Anwar?

3 comments:

  1. Saifuddin Abdullah ni memang bodoh. Dah lah bodoh, muka tak tau malu. Kalah pilihanraya, kalah dalam UMNO. Apa kredibiliti yang dia ada selain Najib suka menjambukan dia?

    ReplyDelete
  2. Dia ni sengal..biar la,jgn layan sgt org takde telo ni.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute