ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Friday, 23 January 2015

EKSTRIMIS CAUVENIS DITAHAN KERANA CUBA MEMBAKAR SURAU. APA KOMEN @EricPaulsen101 @lawyers4liberty

Dipetik dari : Belia Bangkit

RAWANG: Seorang lelaki telah berjaya diberkas oleh Unit Forensik Polis Di Raja Malaysia hari ini kerana cuba melakukan perbuatan khianat dengan membaling bom petrol ke atas bumbung Surau Assyakirin, Taman Jati Rawang tengahari tadi.

Tangkapan tersebut disahkan oleh Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar melalui akaun twitternya sebentar tadi. Menurut saksi yang tinggal berhampiran dengan surau tersebut, kejadian tersebut telah berlaku dua kali sejak semalam apabila dikatakan lelaki tersebut telah melempar bom petrol di atas bumbung surau pada pukul 2.45 pagi semalam.

"Kejadian ini telah disedari jemaah yang masih berada disurau yang telah menyergah suspek yang menyebabkan suspek terus melarikan diri dengan sebuah motosikal dan satu laporan polis dibuat," terangnya.


Pihak PDRM hari ini telah manghantar anggota dari bahagian forensik Bukit Aman untuk menyiasat perkara ini. "Semasa siasatan dibuat tengahhari tadi oleh bahagian forensik PDRM lelaki tersebut dikatakan datang kembali dengan sebuah motosikal dan dia tidak sedar akan kehadiran pihak polis sebelum itu. Suspek cuba membaling bom petrol sekali lagi tetapi tidak sempat kerana ternampak anggota polis didalam surau."

"Beliau cuba berpatah balik tetapi telah dihalang oleh penduduk berdekatan surau yang menyepak motosikal tersebut menyebabkan suspek jatuh dan telah berjaya diberkas," katanya. Suspek telah dibawa ke balai dan pihak polis masih menyiasat motif kejadian ini.

Komen Pena Minang : Kepada Eric, takkan kaum kamu yang cina ini dengar khutbah yang dikeluarkan oleh Jakim pulak? Dan sejak bila pulak JAKIM ada kuasa untuk bekalkan teks khutbah ke masjid-masjid atau surau-surau dibawah pentadbiran kerajaan negeri? Takkan kamu tak tahu yang kuasa agama itu terletak pada Sultan atau Raja di negeri masing-masing kecuali Wilayah Persekutuan.

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute