ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Sunday, 8 February 2015

BILA SANG MUFTI BER'SUNNAH'KAN SYIAH BER'MAZHAB'KAN KHAWARIJ

Oleh : Abu Aqif

Soal beberapa kelemahan Perdana Menteri Dato Seri Najib yang dikasihi mungkin tidak betul dan mungkin juga ada kebenarannya. Manusia mana yang tiada kesilapan. Fitrah manusia memang lemah. Dan Najib sudah pun meminta maaf beberapa kali kepada seluruh rakyat Malaysia. Ini perkara biasa.

Perkara yang luar biasa adalah apabila agamawan yang mencemarkan institusi keagamaan seperti Dr Muzabzib yang suka memfitnah dan selektif dalam menegur dan memberi nasihat kepada pemimpin. Kadang-kadang dilihat seperti ada dendam kesumat terhadap pemerintahan Najib.

Di mana teguran Dr Muzabzib di zaman pemerintahan Pak Lah yg jauh lebih lemah sebelum ini. Minyak naik sehingga 70 sen pun tiada suara. Malah peratus undian paling teruk dalam sejarah juga dipelopori di zaman Pak Lah. Ironinya Dr Muzabzib berkerjaya sebagai mopti Perlis juga pada ketika itu.

Tidak ketinggalan juga di waktu tarian poco-poco menjadi kegilaan di negerinya bertugas juga mopti muzabzib menyepikan diri. Dan banyak lagi jika mahu disenaraikan.

Di mana suara Dr Muzabzib? Mengapa selektif?

Nasihat saya kepada mopti perlis, jika mahu menasihati perdana menteri, update resume anda dan mintalah kerja sebagai penasihat perdana menteri. Kan lebih molek begitu. Tak perlu mensyiarkan kaedah Khawarij sebegini kepada masyarakat.

* Kondem dan compare setiap pemerintahan ni dah macam kerja syiah. Abu Bakar tak bagus, Umar tak bagus, Uthman tak bagus. Last-last dia pi angkat Ali jadi tuhan. Dakwah sunnah menjadi lebih susah dengan karenah Dr Muzabzib.

Komen Dr. Abdul Rahman Abdul Kadir : 
Perbuatan melemahkan pemimpin adalah perbuatan khawarij. Hairan ada mufti bernada khawarij. 
Tun M kalau memerintah dengan majoriti sikit mcm sekarang, ingat dia boleh jadi hebat ke? 
Dan ingatlah, Tun M kuat pada zaman pemerintahan kerana ada rakyat yang setia macam Najib. Najib tak kuat, sebagai rakyat dia memiliki rakyat yang bongok macam Asri.

9 comments:

  1. ASri haramjadah ni ditaja Syiah dn bertopengkan Wahabi utk pecahkan kekuatan Islam di MAlaysia yg halus dgn Ahli Sunnah Wal Jamaah Bermazhab Imam Assyfie..

    kenal susur galur Asri ni. dn tahulah betapa JAHATnya org ini..
    dendamnya pd Najib, YADIM, dan Krjn krn menghalangnya mengembangkan Wahabi,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Aduhhh...Inilah masalah pengampu ah jib gor..Tegur sikit melenting..Jgn over la..Tgk dan baiki kelemahan..Sikap menyerang balik ni la yg akan jahanamkan UMNO dan Ah Jib Gor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tegur pemimpin ada adapnya. Kalu dah mufti ckp mcm tu. Mufti apa??

      Delete
  3. Ini lah masalah bila org agama mau glamer...

    Sbb tu mufti2 yg lain2 susah nak keluar tv...hanya perkara2 yg benar2 mustahak saja kuor tv...

    Islam tak pernah halang nak pakai baju budaya apa sekalipun...

    Kesian si muzabbib ni.... hati dah hitam....akibat seronok dgn dunia glamer di sanjung kunun melawan kjaan di lihat berani...

    Dihadapan Allah swt nnt kamu adalah seorg pengecut kerana tinggalkan berpuluh pesanan nabi saw dlm hadith yg hebat supaya taat pd pemimpin islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro dr asri la bagus antara mufti2 yg ada kt malaysia ni.. kebykn mufti2 malaysia ni suma cucuk punggung menteri.. tkot nak bersuara.. lgipon dr asri bersuara ada mnteri nak dgr.. xde pnya.. Yg aku thu dr asri bkn syiah bkn wahabi.. dia ni menkaji byk kitab2 ulama bkn kitab2 cap ayam.. klu bro rasa bgus sgt.. jdi mufti.. boleh duk cucuk punggung menteri2..

      Delete
  4. Salam...gambar tu edit/design sendiri ke? Btw thanks.

    ReplyDelete
  5. https://www.facebook.com/bantalsilikongrosir || http://bantalsilikon01.blogspot.com/ || http://jualsangkarpleci.blogspot.com/ || http://kopiluwakliar01.blogspot.com/ || http://vvty.in/uncategorized/marinir-seo/ || http://marinirseo.blogspot.com/ || http://marinir-seo.blogspot.com/ || http://bumbu-pecel-malang.blogspot.com/ ||http://distro-seo.blogspot.com/ || http://restoran-seo.blogspot.com/ || http://bantalmalangmurah.blogspot.com/ || http://distrobantal.blogspot.com/ || http://kesethandukmalang.blogspot.com/ ||

    http://tasya.marinirseo.web.id/ || http://caca.marinirseo.web.id/ ||http://anne.marinirseo.web.id/ ||http://jeannet.marinirseo.web.id/ ||http://jelita.marinirseo.web.id/ ||http://brenda.marinirseo.web.id/ ||http://ruth.marinirseo.web.id/ ||http://tasya1.marinirseo.web.id/ ||http://caca1.marinirseo.web.id/ ||http://anne1.marinirseo.web.id/ ||http://jeannet1.marinirseo.web.id/ ||http://jelita1.marinirseo.web.id/ ||http://brenda1.marinirseo.web.id/||http://ruth1.marinirseo.web.id/||http://tasya2.marinirseo.web.id/||http://caca2.marinirseo.web.id/ ||http://anne2.marinirseo.web.id/ ||http://jeannet2.marinirseo.web.id/ ||http://jelita2.marinirseo.web.id/ ||http://brenda2.marinirseo.web.id/||http://ruth2.marinirseo.web.id/||http://ruth3.marinirseo.web.id/||http://jelita3.marinirseo.web.id/||http://brenda3.marinirseo.web.id/||http://jeannet3.marinirseo.web.id/||http://anne3.marinirseo.web.id/||http://caca3.marinirseo.web.id/||http://tasya3.marinirseo.web.id/||http://tasya4.marinirseo.web.id/||http://caca4.marinirseo.web.id/||http://anne4.marinirseo.web.id/||http://jeannet4.marinirseo.web.id/||http://jelita4.marinirseo.web.id/||http://brenda4.marinirseo.web.id/||http://ruth4.marinirseo.web.id/||http://tasya5.marinirseo.web.id/||http://caca5.marinirseo.web.id/||http://anne5.marinirseo.web.id/||http://jelita5.marinirseo.web.id/||http://ruth5.marinirseo.web.id/ || http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/
    http://tasya.marinirseo.web.id/ || http://caca.marinirseo.web.id/ ||http://anne.marinirseo.web.id/ ||http://jeannet.marinirseo.web.id/ ||http://jelita.marinirseo.web.id/ ||http://brenda.marinirseo.web.id/ ||http://ruth.marinirseo.web.id/ ||http://tasya1.marinirseo.web.id/ ||http://caca1.marinirseo.web.id/ ||http://anne1.marinirseo.web.id/ ||http://jeannet1.marinirseo.web.id/ ||http://jelita1.marinirseo.web.id/ ||http://brenda1.marinirseo.web.id/||http://ruth1.marinirseo.web.id/||http://tasya2.marinirseo.web.id/||http://caca2.marinirseo.web.id/ ||http://anne2.marinirseo.web.id/ ||http://jeannet2.marinirseo.web.id/ ||http://jelita2.marinirseo.web.id/ ||http://brenda2.marinirseo.web.id/||http://ruth2.marinirseo.web.id/||http://ruth3.marinirseo.web.id/||http://jelita3.marinirseo.web.id/||http://brenda3.marinirseo.web.id/||http://jeannet3.marinirseo.web.id/||http://anne3.marinirseo.web.id/||http://caca3.marinirseo.web.id/||http://tasya3.marinirseo.web.id/||http://tasya4.marinirseo.web.id/||http://caca4.marinirseo.web.id/||http://anne4.marinirseo.web.id/||http://jeannet4.marinirseo.web.id/||http://jelita4.marinirseo.web.id/||http://brenda4.marinirseo.web.id/||http://ruth4.marinirseo.web.id/||http://tasya5.marinirseo.web.id/||http://caca5.marinirseo.web.id/||http://anne5.marinirseo.web.id/||http://jelita5.marinirseo.web.id/||http://ruth5.marinirseo.web.id/ || http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/ http://marinirseo.web.id/

    http://bantal17.blogspot.com/http://sangkar07.blogspot.com/http://bumbu09.blogspot.com/http://sabun99.blogspot.com/http://keripik7.blogspot.com/http://kopiluwaknya.blogspot.com/

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute