ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 3 February 2015

TAHNIAH KEPADA MANTAN CALON TIMBALAN KETUA MENTERI PULAU PINANG @realDrMAZA @drmazacom

Oleh : AJ

Pertama sekali aku dan rakan-rakan aku yang lain dari Team PenaMinang.com ingin mengucapkan jutaan tahniah dan syabas kepada Al-Fadhil Al-Ustaz Prof Madya Dato' Dr. Mohamad Asri bin Zainul Abidin diatas perlantikan semula sebagai Mufti Perlis menggantikan Dr. Juanda yang telah tamat tempoh perkhidmatannya.

Pada pendapat aku, ini semua kerja Allah. Allah boleh naikkan sesiapa dan Allah boleh turunkan sesiapa sahaja yang dia mahu. Malah ALLAH mempunyai kuasa menghalang sesiapa sahaja yang hendak dilantik ke satu jawatan yang dia tak layak mendudukinya. Kita semua tau, yang Mufti ni kan pernah gagal dalam usaha bagi dilantik menjadi Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang sebelum PRU13 (rujuk disini) .Maka, perlantikan ke jawatan Mufti semula pun kira oklah jugak kan?



Apa-apa pun, perlantikan beliau ini juga akan memberikan peluang kali ke 2 kepadanya untuk merasai:

1. Duduk di Jabatan yang tenang dan selesa selain mempunyai bilik khusus di dalam pejabat Mufti yang berhawa dingin yang mana pastinya aircondnya itu dibayar dengan wang rakyat.

2. Dapat macam-macam elaun seperti elaun keraian, elaun pakaian, elaun kerja luar dan pelbagai jenis elaun yang dibayar dengan wang rakyat. 

3. Dapat gunakan status jawatan dan kuasa untuk menghalang individu-individu yang tidak disukainya untuk menyampaikan kuliah di sekitar Perlis. 

3. Jadi pak sanggup dan kaki anguk kerajaan dan Sultan - Aku nak tengok dia berani tak nak tegur Istana dan Sultan. 

4. Boleh pi hotel mewah sana sini - London misalnya yang pastinya guna wang rakyat. 

5. Lawatan sana sini (teruskan kembara lagi dan lagi) - Walaupun pada hakikatnya lawatan itu semacam melancong sahaja - yang pastinya ianya juga menggunakan wang rakyat.

6. Masuk tempat mahal-mahal, goverment sponsor - yang pastinya menggunakan wang rakyat.

7. Ada Kereta rasmi - yang pastinya dibiayai oleh wang rakyat. 

8. Boleh bawak masuk kroni kerja dibawahnya atas nama 'Pegawai Khas' - yang pastinya gaji kesemua kroninya itu dibayar dengan wang rakyat.

9. Fly sana sini atas urusan rasmi dengan wang rakyat. 

10. Cukup bulan cucuk ATM korek gaji - yang pastinya gaji itu datang dari wang rakyat. 

11. Kalau ada majlis tertentu, dapat duduk kat kerusi VVIP - yang mana majlis tersebut kadangkala menggunakan wang rakyat.

12. Dan 1001 macam nikmat yang tak ada pada rakyat biasa - yang hampir pasti kesemuanya menggunakan wang rakyat.

Apa-apa pun aku tak berdengki dengan semua nikmat yang akan beliau terima sepanjang bertugas sebagai Mufti ini. Cuma satu jer pesanan aku, ingat semula segala kritikan yang kau lemparkan semasa kau tidak berjawatan dalam stuktur kerajaan, kerana jika kau terlupa, aku akan mengingatkan dengan cara yang pernah kau gunakan :)

p/s : Dia nilah Moptee yang pernah fitnah gua dan team gua ni Ulama Muda UMNO...Puihhh.. Bila kantoi menipu, terus block gua. (Rujuk sini) & (Rujuk sini)

7 comments:

  1. Mari kita sama2 perhatikan dia

    ReplyDelete
  2. Mengapa wasangka sangat dengan Dato Dr. Maza?
    Apakah kerana sikapnya yang telus dalam menyatakan pandangan yang tidak berpihak? Ini yang menjadi masalah orang Melayu, yang paling disukai ialah pembodek. Tak kemanalah bangsa kalau sikap.begitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  3. anda tak kenal sapa maza. Kah3

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute