ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Thursday, 13 August 2015

[VIDEO] SOAL JAWAB BERSAMA PRESIDEN DAN CEO 1MDB



Oleh : Mazai (Penulis pelawat)
Video ihsan : TV3 I 1MDB

Just nak bagitau korang, waktu Putrajaya dibina dengan wang Petronas, Malaysia tatkala tu sedang berhadapan dengan krisis ekonomi.

Inflasi tinggi. Nilai ringgit rendah sampai Majlis Tindakan Ekonomi Negara buat keputusan untuk tambat matawang. Hutang meningkat. Siap aku dan rakan-rakan aku time sekolah kena cuci jamban sendiri gara-gara gawat. Kerajaan tak ada duit nak gajikan tukang kebun. Tapi Tun M selamber badak jer teruskan projek berimpak tinggi macam Putrajaya, Cyberjaya, Kompleks Sukan di Bukit Jalil, KLIA, Menara Berkembar KLCC, Menara KL dan KL Sentral.

Macam biasalah, ramailah memekak. Pembangkang siap kata kalau depa berkuasa depa nak jual Putrajaya. Dan kalau korang nak tau, time tulah jugak keluarnya buku SHIT tulisan Sasterawan Negara, Shanon Ahmad, yang menggambarkan kemarahan dia pada Tun M yang dilihatnya zalim, busuk, kejam dan bodoh dalam mentadbir.





Tapi akhirnya benda-benda ni jugaklah menjadi impian pembangkang. Nak ambil alih Putrajaya, pergi ke luar negara guna KLIA dan macam-macam lagilah.

Jadi isu 1MDB ni macam kes-kes diataslah. Selagi mana tak mencacak banggunan naik di tanah TRX dan Bandar Malaysia, selagi tulah akan bersuara badigol-badigol yang tak pernah terlibat dalam investment dan perniagaan.

Tapi bila dah wujud infrakstuktur, kita akan tengok muka-muka yang kaki maki nilah yang akan berpusu-pusu pergi bergambar di tempat-tempat tersebut.

Tak caya, korang kencinglah kat Kubur Anwar. Kah4

Komen PM : Kami takut kang, yang maki hamun nilah yang apply kerja kat tempat ni bila TRX dan Bandar Malaysia dah siap.



No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute