ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Saturday, 12 January 2013

1JUTA SUMBAT DALAM STADIUM MERDEKA? JOM KITA KIRA!!!

Oleh : Central

Ok. Sekarang kita kena fokus eh. Mereka yakin 1Juta rakyat Malaysia akan datang bersama-sama mereka. Tengok sahaja poster mereka yang kat bawah ni...

Ayat memamng EXTRAVAGANZA dan BOMBASTIK....1 JUTA TU!!!!! Tobat terkesima kami dibuatnya....Tapi kami ni jenis orang yang suka pada fakta. Jadi kita buat kiraan matematik sikit untuk mengetahui anggaran berapa JUTA MANUSIA yang ada dalam STADIUM MERDEKA hari ini.

Luas Stadium Merdeka = 40,387msq termasuk tempat duduk dan bahagian luar stadium.

Luas kawasan yg dihuni manusia ketika berdiri  = .25msq (.5 x .5m)

Sekiranya seluruh inci stadium dipenuhi manusia yg berdiri = 40,387msq bahagi .25msq, sekadar menampung 161,548 orang sahaja. 

Kalau Stadium Merdeka tu 5 tingkat sekali pun tak sampai 1 juta. Jika kita ambik saiz berdiri paling kecik (yg mana bersentuhan lelaki dan perempuan, susah nak bernafas bla bla bla), maka 40,387msq bahagi .125msq = 323,096 orang.

Tak puas hati? Kira la balik...

6 comments:

  1. kalau nama himpunan sejuta belia tu sampai sejuta jgk ke?hehe

    ReplyDelete
  2. himpunan sejuta belia buat berhari hari pon lom tentu dapat sejuta

    ReplyDelete
  3. http://bumiyang.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Yang buat sehari dah dapat SEJUTA?

    ReplyDelete
  5. sejuta itu adalah simbolik..klu ikut perkiraan tuan brp ramaikah yg hadir tadi??

    ReplyDelete
  6. yg hadir tadi cumalah dalam 45ribu sahaja...itu pun dari spesis dungu dan takde keje lain nak buat,...kalau malaysia terlingkup nanti..yg menderita puak puak nie juga sebab mereka kebanyakannya bukan dari golongan gaya..idola mereka , nuar duduk luar negara bermewah mewahan....

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute