ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Sunday, 7 April 2013

KERETAPI LAJU : KETUA PEMUDA PAS KANTOI MENIPU!!!


Oleh : Jebat

Kelakar aku tengok si Ketua Pemuda PAS ni...Meroyan malam semalam bilamana Barisan Nasional mengumumkan projek keretapi laju bakal dilaksanakan di Malaysia. Satu aku janji Kerajaan Barisan Nasional sekiranya diberikan mandat dalam PRU13 ini.

Menariknya, Ketua Pemuda PAS ini dengan selambernya mengakui idea berkenaan merupakan idea Pakatan. Sedangkan berdasarkan Laporan Media bertarikh 21 Febuari 2013 dari MSTAR menyatakan bahawa kajian terhadap projek Keretapi Laju ini telahpun hampir siap dilakukan oleh SPAD. 

Ini bermakna, Kerajaan Malaysia telahpun terlebih dahulu mencadangkan idea berkenaan kerana dalam laporan berkenaan adalah dalam peringkat terakhir proses menyiapkan kertas kerja berkenaan. Tidak seperti Pembangkang yang dengan selamber badak mengaku sebagai pencetus idea, Kerajaan Malaysia pula lebih kritis dengan melaksanakan kajian terlebih dahulu sebelum membuat keputusan menjalankan projek ini agar tidak menimbulkan implikasi kewangan kepada negara.

Jadi kepada Tantawi...Berdasarkan FB anda menyatakan bahawa idea berkenaan diumumkan pada 25 Febuari 2013, bagaimana pula anda nak menjawab laporan media yang terpapar pada 21 Febuari 2013? Adakah laporan Media dari MSTAR itu terlebih dahulu menculik 'idea bernas' pakatan pembangkang??? Jadi kepada Ketua Pemuda PAS. Nak menipu pun beragak-agaklah.....Itu baru laporan media...lagi menarik, projek keretapi laju ni pun dipersoalkan oleh puak-puak kau sendiri. So macam mana??? Lagi menarik dipihak penyokong pembangkang sendiri pun mengakui 'idea kerajaan' dalam melaksanakan projek keretapi laju. Tak percaya boleh rujuk disini.



So sekarang macam mana? Sudah-sudahlah duit Lahad Datu korang tipu akaun...yang ni pun nak menipu jugak??? ISLAM ajar menipu ker?





No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute