ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Monday, 27 January 2014

MUNGKIRI PERJANJIAN : DUA ANAK SYARIKAT KERAJAAN KELANTAN DISAMAN 230 JUTA


Dipetik dari : Bernama / Kosmo

KOTA BHARU - Sebuah syarikat pembinaan menyaman dua anak syarikat kerajaan negeri Kelantan menuntut ganti rugi RM230 juta kerana didakwa mengingkari surat hasrat berkaitan pembinaan Lebuhraya Rakyat menghubungkan Kota Bharu dan Kuala Krai.

Dae Hanguru Infra Sdn. Bhd. (DHI) memfailkan saman itu di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi di sini hari ini melalui Tetuan Fernandez & Selvarajah.

DHI menamakan Baldah Toyyibah (Prasarana) Kelantan Sdn. Bhd. (Baldah) dan Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) sebagai defendan.

Syarikat itu menuntut RM225 juta merupakan anggaran nilai keuntungan yang tidak diperoleh plaintif disebabkan repudiasi dan pelanggaran kontrak oleh defendan.

DHI mendakwa syarikat itu mengalami kerugian kerana telah pun membelanjakan kira-kira RM5 juta untuk kerja berkaitan projek berkenaan.

Sumber : http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0126&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_23.htm

Komen PM : Dah jadi macam ni, makna kata sesia sahajalah majlis PECAH TANAH yang dibuat. Stadium TRW apa cerita? Projek ciput macam ni pun tak boleh selesai, macam mana nak tadbir urus negara. Kengkadang ALLAH tu maha adil dan maha bijaksana. Pemimpin yang ada sekarang ini tidaklah begitu sempurna, namun kurang mudharatnya dari yang tak pernah mengaku salah. 

5 comments:

  1. Kesian org kelate dpt pemimpin kuat menipu. Pilih pemimpin perasaskan kepandaian bukan kuat menipu. Projek hway tu terang2an projek menipu.

    ReplyDelete
  2. They deserve to get leader like that. Rakyat zalim berhak dpt pemimpin zalim.

    ReplyDelete
  3. They deserve to get leader like that. Rakyat zalim berhak dpt pemimpin zalim.

    ReplyDelete
  4. AWE GEDEBE SAID:

    KOMPEM PAS PECAH TANAH...BN YANG TOLAK TANAH !

    ReplyDelete
  5. yg kasihan adalah rakyat kelantan yg menetap di kelantan. rakyat kelantan yg merempat tempat orang pedulik hapa, janji dpt pakai kereta besar tayang kat org kampong

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute