ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 20 May 2014

ANAK PAS YANG DAPAT MASUK UiTM

Oleh : RPM

Ini antara sebahagian kecil muka anak-anak pembangkang yang merasai nikmat dari hasil usaha pemimpin UMNO seperti Dato' Onn Jaafar, Tun Abdul Razak, Tun Hussien Onn, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Memang UiTM bukan UMNO yang punya. Tetapi pemimpin UMNO yang menubuhkan Dewan Latehan Rida kemudian berkembang menjadi Maktab MARA kemudian dikembangkan lagi menjadi Institut Teknologi MARA dan akhirnya diangkat dan diiktiraf menjadi Universiti Teknologi MARA.

UiTM sejarahnya tidak seperti UM yang lahir dari tangan-tangan penjajah.

UiTM lahir dari tangan orang Melayu yang mahu anak bangsanya mendapat ilmu agar tidak malu dengan kelemahan bangsa yang lalu.

Baca sejarah UiTM disini : http://www.arkibmuzium.uitm.edu.my/sejarahUiTM.htm

6 comments:

  1. Muka x tau maluu bro....

    Kalaulah dia tau hakikat politik dimana yg menang majoriti berhak tentukan polisi dan hala tuju negara....

    dia x akan sampai hati nak hakis kekuatan umno....

    hakikatnya pas hanya bertanding 60 kerusi...mng cuma 20 saja...

    x layak nak gantikan umno.... masok politik hanya mahu kuasa dan apabila dpt undi maka kuasa umno lah yg terhakis...

    itu hakikatnya.....

    Itm ditubuhkan diatas smgat pelembagaan hak org melayu....

    Dulu di itm bg makan free.....satu hari 3x....

    dia lupaa tuu....

    duduk asrama cukup selesa.... bayar cuma 90hingit ...mana nak cari...

    bila dah besar lawan kjjan .... sokong dap yg nak samarata... aparaa

    X-itm shah alam
    batch 88




    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..100%..mana ada govt perfect..kita pnyokong kjaan pun akan bantah klau mereka buat tak btul...bangsa asing pun cemburu dgn msia yg aman...jgnlah ikut perasaan sgt..fikir rasional

      Ex-itm
      Segamat
      87-89

      Delete
  2. uitm tu duit mak bapak humno ker???bukan ke keja kerajaan bagi pendidikan pada rakyat semua sama rata?jumud btoi hangpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksudnya kalau mak bapak kau bagi kau makan/minum utk besarkan kau...bila kau besar kau tinggalkan mereka kat rumah org tua...itu namanya tak kenang jasa...ngokkkk

      Delete
  3. sebenarnya pas dan parti pembangkang lain bukan tak tahu jasa dan usaha UMNO dlm penubuhan Uitm, tapi buat2 tak tahu dan menafikan usaha itu usaha UMNO supaya budak2 muda atau org2 yg tak berapa tahu sejarah supaya menafikan perkara tersebut supaya budak2 ni membenci kerajaan yg dipimpin oleh UMNO serta mengurangkan undi org2 Melayu yg kurang sedar irtu

    ReplyDelete
  4. X MP Ustaz Nasir Zakaria....Bapanya seorang kerani di Sekolah Kebangsaan Kampong Belukar,Naka AlorSetar..kaum kerabatnya semua berkerja ngan Kerajaan. Ada yg jd cikgu...ada yg bekerja dgn PETRONAS. Masa jd MP blm sampai setahun sudah mampu membeli sebuah kereta Toyota Fortuner. Tapi bila melawat kawasan hanya naik Perodua Kembara buruk saja. Toyota Fortuner hanya parking di rumah dan ke kl saja. Dapat tanah satu bukit. .

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute