ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Friday, 27 November 2015

[FAIL LAMA] PROTON JUAL MV AGUSTA DENGAN 1 EURO!

Oleh : Jebat

Dulu Proton beli MV Agusta (Syarikat Pengeluar Motorsikal Berkuasa Tinggi Itali) dengan harga 70 Juta Euro. TERMASUK SEKALI DENGAN HUTANG-HUTANG MV AGUSTA berjumlah 107 juta Euro.

Lepas tu, tak tahan dengan beban hutang, Proton jual semula MV Agusta dengan harga 1 Euro. Peliknya kenapa Proton jual MV Agusta dekat Harley Davidson tak kat Perodua? Tak kat Modenas?

Soalnya sekarang, siapa laa yang menasihati Proton pi beli MV Agusta ni pada awalnya? Kenapalah nak sangat tanggung hutang MV Agusta ni?

Apa-apa pun aku yakin dan percaya, faktor utama kenapa kerajaan meminta Proton untuk menjual sahamnya dalam MV Agusta adalah untuk memastikan syarikat berkenaan tidak terbeban dengan hutang. Lagipun bukan semua rakyat Malaysia gunakan MV Agusta ni. Dan jualan MV Agusta di Malaysia ni taklah sehebat jualan ex-5 Dream Honda. 

Namun apa yang penting, syarikat yang beli MV Agusta (Harley Davidson) pun tak terikat dengan perjanjian kena jual motorsikal dengan harga yang murah berbanding syarikat lain di Malaysia.

Akhir kalam, bayarlah hutang PTPTN anda!



Baca selanjutnya disini :

http://anilnetto.com/governance/accountability/proton-sold-mv-augusta-for-1-euro-harley-buys-it-for-us109m/
http://chedet.cc/?p=111
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/3268745.stm

1 comment:

  1. Pena Minang,
    Kamu jangan lah nak bodohkan rakyat yang dah tahu cerita ini , kes ini adalah atas arahan Pak lah PM ketika itu dan KJ menantu dia yang terlibat dalam hal ini ,itu pun setelah pendedahan dari YBerbahagia Tun sendiri , KJ sebagai penasihat pak lah PM (tidor) ketika itu telah jaul agusta kpd syarikat kroni beliau di singapura dgn harga 1 euro kemudian mereka jual balik kepada harlem davidson dgn harga 180 juta euro KJ sapu komisen hampir RM 10 juta , ini yang buat Yberhagia Tun M marah tapi diia tiada kuasa .
    Jadi Admin blog kamu jangan lah jadi barua tahap najis syaitan tolang cerita benda betul kalau tidak diam , mempertahankan PM yang sudah merosakkan negara suatu perbuatan hina dari segi Islam beriman lah kepada allah daripada beriman kepadaPM yang rosak ini.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute