TENTERA MALAYSIA RAMPAS KUASA? : KONSPIRASI JAHAT PEMBANGKANG TERBONGKAR [ARKIB ARTIKEL 2002]


Oleh : UKT

Ketika Malaysia dilanda dengan serangan ekonomi pada tahun 1997 dan masih dalam proses pemulihan semula, pemecatan Anwar Ibrahim dari posisi Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO pada tahun berikutnya pula menambahkan lagi keadaan tidak stabil di Malaysia. Anwar Ibrahim yang kecewa akibat kehilangan kuasa telah mengajak pengikutnya menimbulkan kekacauan malahan boleh dikatakan Polis Diraja Malaysia sendiri bagaikan tidak mampu mengawal kekacauan yang dibuat oleh pengikut Anwar Ibrahim yang bagaikan mabuk dituang arak ke mulut.



Pelbagai usaha dan perancangan Anwar Ibrahim dan rakan-rakannya untuk menjatuhkan Kerajaan pimpinan Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Malah ada diantara usaha yang dijalankan oleh mereka ialah dengan meminta agar pihak Panglima Tentera Laut Diraja Malaysia untuk melakukan rampasan kuasa di negara Malaysia. Namun begitu hasil sikap proffesionalisma yang tinggi dikalangan Panglima Angkatan Tentera, perkara berkenaan tidak berlaku.

Berikut disiarkan kembali artikel yang pernah disiarkan dalam MASSA pada 7 September 2002 tulisan Aziz Ishak, yang menghuraikan konspirasi jahat pihak pembangkang di Malaysia untuk mewujudkan suasana tidak tenteram di tanah air. Semoga artikel ini dapat membuka mata semua pihak, menilai kerakusan pembangkang yang mahu berkuasa.

Kepada Pahlawan Negara, Kami Rakyat MALAYSIA yang setia ingin mengucapkan ; 


Post a Comment

0 Comments