ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 20 August 2013

SERUAN KEPADA IKHWANUL MUFLISIN DARI DALAM NEGARANYA


Oleh : D.A

Dr Sai'd Raslan (Ulama' Salafi di Mesir) berkata bahawa Ikhwanul Muslim ditaja oleh Yahudi dan Barat untuk menghuru-harakan Mesir dan untuk mengambil pentabdiran Mesir, dalam keadaan IM mengetahui mereka dipergunakan sehinggalah akhirnya mereka mendapat kuasa dibawah kekuasaan Dr Morsi.

Setelah mendapat kuasa, mereka membuat keputusan tidak berdasarkan perjanjian antara mereka dan "bos" mereka tadi lalu mereka dihuru-harakan pula oleh agen Yahudi dan Barat yang lain..

Dan hal ini telah berulang sejak dahulu lagi (Bermula dari zaman Gamal Abdel Nasser, Anwar Sadat, Hosni Mubarak, dan sekarang ini Dr Morsi) dan akan terus berulang-ulang dimasa akan datang selagi mereka tidak meninggalkan manhaj Ikhwanul Muslimin dan kemudian kembali kepada Al-Quran dan As-Sunnah yang sahih diatas kefahaman Salafus Soleh. Apa yang terjadi di Mesir adalah keadaan akan menjadi lebih terus dan lebih teruk..

Syaikh berkata : Ikhwanul Muslimin menyangka mereka cerdik namun hakikatnya, mereka tertipu dengan tipu daya Yahudi dan Barat yang sebelum ini mempergunakan mereka.

1 comment:

  1. "Dan mrk merancang dan Allah (swt) merancang, dan Allah (swt) sebaik baik perancang." Ali Imran 54.
    "...Dan sesiapa yg bertaqwa kpd Allah (swt) dijadikan bgnya jln keluar (dr masalahnya), dan diberi rezeki dr arah yg tak disangka sangkanya, dan sesiapa yg bertawakkal kpd Allah (swt) mk itu sudah cukup bgnya,..." At Talak 2 & 3.
    Golongan golongan yg mengaku memperjuangkan Islam membuat pelbg perancangan dan strategi, yg dikatakan dan dilaung laungkan utk menegakkan Islam, tp zahirnya Islam itu tidakpun tertegak dlm jama'ahnya, bahkan dlm keluarga dan diri mrk sendiripun.
    Kemenangan kita bukanlah dgn menangnya kita dlm pilihan raya, atau bila berjaya kita jadi YB, MB, EXCO, PM, Presiden atau sbgnya, tp adalah bila Allah swt mengampuni, merahmati kita, menjauhkan kita dr segala azabnya, apatah lg bila Allah swt redha kpd kita (SubhanaAllah wa masya Allah hebatnya) seterusnya memasukkan kita ke dlm SyurgaNya insyaAllah !
    Apa yg penting adalah kita mempelajari dgn penuh keikhlasan, menelusuri Sunnah dan sirah Rasulullah saw dan Sahabat Sahabatnya r.anhum., serta mencontohi tindak tanduk mrk krn mrklah contoh terbaik utk semoga kita dpt bersama mrk nanti di Akhirat. Bila itu yg kita lakukan, apapun perancangan musuh dan apa pun permasalahan kita, Allah swt lah yg menyelesaikannya dan Dialah yg memberi jln keluar walau dgn jln dan cara yg sama sekali tak disangka sangka (spt terbelahnya laut bg Nabi Musa a.s. dan Pengistiharan Pemulauan dimkn anai anai bg Rasulullah saw dan umatnya sbg contoh).
    "...Dan ikutilah jalan org org yg kembali kpdKu. Kemudian kpd Akulah kembalinya kamu semuanya, mk Aku beritakan kpdmu akan apa yg telah kamu kerjakan." Luqman 15. Dan Rasulullah saw dan Sahabat Sahabatnya r. anhum. lah sebaik baik org yg kembali kpd Allah swt.

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute