ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Thursday, 30 January 2014

KENAPA GERAKAN MISIONARI KRISTIAN LEBIH PROAKTIF BERBANDING DAKWAH ISLAMIYYAH DI MALAYSIA?

Oleh : Rafi Awang Kecik

Assalamualaikum

Mengapakah di Malaysia agama Kristian berkembang dan agama Islam tidak ? KERANA ;

1) Orang Islam menjual / memperdagangkan agamanya. Air jampi di jual, Jus Tok Guru kononnya telah di jampi, Minyak ubat urut Anugerah kononnya di bacakan ayat suci 30 juzuk di jual dengan harga mahal. Agama Kristian tak jual malahan produknya di beri PERCUMA

2) Ustaz ustaz mengajar agama demand / meminta bayaran tinggi. Mubaligh Kristian berdakwah secara percuma. Sehingga jauh ke pendalaman. Malahan menanggung sendiri makan minum dan tempat tinggalnya.

3) Jabatan Agama Islam sibuk nak tangkap khalwat , orang pergi karaoke dan bernikah di Siam. Agama Kristian sibuk membantu org dalam kesusahan (janda miskin, mangsa tanah runtuh)

4) Gereja boleh dimasuki pada bila bila masa. Tetapi masjid di kunci. (Tak bagi orang masuk tidur kononnya)

5) Imam solat kerana waktu kerjanya (di bayar gaji). Paderi sukarela

6) Air zam zam di jual mahal. Tapi Kristian memberi Holly Water secara percuma

7) Jabatan Agama Islam sibuk menghukum dan menakutkan orang. Tapi Kristian sibuk berdakwah

8) Ustaz-ustaz sibuk menjual tanah suci. Membawa orang ke Mekah. Umrah. Harganya mahal. Bermotifkan keuntungan melampau. Paderi sibuk menaja orang-orang susah, membaiki rumah dan memberikan barang dapur.

9) Pegawai-pegawai jabatan agama Islam , jabatan zakat sibuk promosi nak naik gred bergaji besar. Bajet "pengurusan" lebih besar di bandingkan agihan kepada golongan asnaf. Paderi sibuk membuat kebajikan tak kira gred gaji mereka naik atau tidak.

10) Ustaz-ustaz sibuk menjadi Tok Bomoh boleh mengubati seribu macam penyakit. Paderi sibuk membina hospital

RENUNGKANLAH......

Wallahualam

6 comments:

  1. Dari satu segi, mmg betul. Dri segi lain....x betul. Gereja dpt bnyk dana. Jdi utk jlnkn aktiviti dakwah dieorg xde masalah bnyk. Nk ampunkn dosa....kena bayar kt paderi. Masyukkk lagi. Fundation2 bnyk beri tajaan. Sbrnya org islam boleh lakukn. Tpi malang bgi org islam bila kekayaan disalah gunakan. Lihat pak2 arab....siap beli kelab2 inggeris lgi. Nilai cecah billion. Nk guna utk usaha dakwah?...kureng..... . Air jampi utk dijual sye tidak setuju. Kalau nk berniaga bnyk lagi mende lain leh berniaga.

    ReplyDelete
  2. Ulama Melayu sedap duduk sangat

    ReplyDelete
  3. Jgn salahkan DANA...
    Krjn beri dana besar pd pendakwah Islam..
    tapi tau tak sbb apa tak jalan?

    Sebab majoriti 95% ostad2 pendakwah ini ialah penyokong tegar PAS!!
    depa sibuk bermain politik kutuk maki UMNO siang mlm..j dmereka xkisah soal berdakwah..

    Yg mengajar di masjid2 tu krjn dapat elaun.. cuba xbagi elaun.. mengamuk depa tkpun boikot mengajar.. jauh sekalilah nk berdakwah.. dakwah dgn mengajar di masjid hal yg berbeza sbb mad'ud target yg berbeza.. org kafir perlukan pendekatan hikmah dn logik.. ostad2 PAS mana mau..depa keras kepala.. balik je Mesir pandai ceramah sana sini di tempat org Melayu utk kempen politik PAS.. tp suruh pegi kg org Asli.. sorrylah xmahu!

    so jgn slhkn dana.. dane dh berlebih2.. zaman Nabi dakwah xperlu dana2.. cuma cerita kebaikan Islam dan tnjuk akhlak.. ini duk maki hamun..mcm mana nk dakwah?? tanya ostad2 PAS..!!

    ReplyDelete
  4. ostad2 ni akan katif bila depa jual benda yg ada untung.. contoh mcm dlm gmbr2 kat atas.. bila masuk iklan promotelah suruh beli produk mereka..waktu itu jual lah mcm2 ayat2 Al-Quran dan Al-Hadith utk MELARISKAN brg mereka.. bukan utk tarik kpd usaha dakwah...

    tu tk kir alg ostad yg tahu kumpul bini..buat kekayaan.. org kg tepi rumah dia miskin.. pun xpeduli.. nk mengajar mau demand bayaran.!

    Majoriti mreka2 ini ialah ahli2 PAS dan pro-PAS.. sikap mereka angkuh jgn hrp boleh ditegur.. sikit 2nk hukum itu HARAM itu HALAL.. tp bab akhlak ZERO!! mcm mana nk dakwah pd non muslim.. sesama muslim pun dihentam mereka!

    ReplyDelete
  5. Ulamak Melayu kurang minat dakwah mereka hanya penceramah dan ahli politik

    ReplyDelete
  6. Sape kata kena bayar pada paderi utk pengampunan...ketahuilah dulu hal yang sebenar sebelum mengata..tolong jangan main sebut je ya..tkasih..

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute