ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Friday, 5 July 2013

PERTAMA KALI SEPANJANG SEJARAH, PEMIMPIN KRISTIAN MENGUMUMKAN PEMECATAN PEMIMPIN ISLAM - SYAIKH AL' ARIFI

Oleh : Inggar Saputra

KAHERAH (MESIR), 4 JULAI 2013 – Para pendokong Morsi menyelar tindakan para pemimpin Mesir yang melakukan rampasan kuasa terhadap pemerintahan Presiden Morsi. 

“Selamat kepada kalian yang telah berhasil melakukan kudeta kepada pemimpin kami (Morsi) Kami tunggu apa yang akan kalian lakukan berikutnya. Sebab baru pertama kali sepanjang sejarah,  pemimpin Kristian mengumumkan pemecatan kepada pemimpin Islam dan menutup semua media Islam, “ ujar Imam Al Haramain, Syaikh Al 'Arifi di Kaherah, Khamis (4/7/2013)

Al 'Arifi menjelaskan pada saat ini, Morsi masih dalam keadaan sihat dan di bawah pengawalan tentera. Al 'Arifi juga menambahkan, para pengikut Morsi masih menilainya sebagai Panglima tertinggi di dalam .

"Pengikutnya masih setia dengan Morsi," tegasnya.


No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute