POLITIK

[POLITIK][bleft]

ANTARABANGSA

[YAHUDI][bsummary]

EBOOK PERCUMA

[EBOOK][twocolumns]

DIMANA MUKA-MUKA USTAZ PENGHALAL DEMONSTRASI TATKALA BERLAKU HURU HARA DALAM PROTES YANG BERLAKU SEMALAM?




Oleh : AJ

Video diatas adalah insiden 'himpunan aman' yang dianjurkan oleh kumpulan GILA NAK JADI PEMERINTAH. Nak salahkan dorang semua? Tak boleh!!! Sebab kebanyakkan yang turun tu bodoh-bodoh dan tak tau apa-apa pun. Hanya turun sebab diperintah untuk turun.

Cuma penulis nak tarik perhatian anda mengenai 'fatwa sonsang' dari kumpulan Ustaz yang kononnya membuat pengumpulan data secara kolektif lalu menghasilkan fatwa : Demonstrasi itu harus dan provokasi itu Haram."



Penulis secara konsisten menolak fatwa kumpulan Ustaz berkenaan kerana fatwa yang dibuat itu tidak melihat kepada penilaian secara holistik terhadap bahana yang akan berlaku hasil dari demonstrasi. Walaupun ada diantara mereka ini bergelar Dr. dalam bidang masing-masing, namun ianya tidak melambangkan daya keintelektualan mereka. Mereka ini gagal melihat bahayanya membenarkan demonstrasi sepertimana gagalnya ulama sanjungan mereka yang kini tinggal di Qatar dalam mengetahui bahayanya Syiah. Inilah sikap mereka. Hanya pandai berkata-kata, namun akhirnya berlepas tangan dengan kejadian yang berlaku!!!

Penulis tidak mahu bercakap panjang. Cukuplah dengan beberapa link-link dan video-video yang berikut bagi menangkis salah faham yang terhasil dari fatwa songsang mereka.

1. http://muslim.or.id/manhaj/khurofat-demonstrasi.html

2. http://www.darussalaf.or.id/fatwa-ulama-tanya-jawab/fatwa-ulama-sunnah-tentang-demonstrasi-mogok-makan/

3. http://al-atsariyyah.com/fatwa-para-ulama-besar-tentang-demonstrasi.html

4. http://fiqhsunnah.blogspot.com/2012/03/fatwa-ulama-sunnah-tentang-demonstrasi.html

5. http://saatulihsan.wordpress.com/2010/01/28/demonstrasi-bukan-metode-salafus-shalih-dan-fatwa-para-ulama-tentangnya/

6. http://muslim.or.id/fatwa-ulama/fatwa-ulama-demonstrasi-sarana-dakwah-pada-penguasa.html










POST A COMMENT


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.