KAFIRKAH MAT SABU DISISI HADI AWANG???

Sumber : MalaysiaKINI 

Oleh : AJ

Baik Presiden membawa kepada Timbalan Presiden. Kedua-duanya ego, perasan maksum dan tak boleh ditegur. Hadi Awang dengan kepala batunya mempertahankan amanat sonsang lagi sesat yang beliau ucapkan pada tahun 1981, manakalah Mat Sabu, merangkap kepala Syiah dalam PAS juga Timbalan Presiden PAS dengan prinsip beliau yang jelas bertentangan dengan perjuangan asli PAS.




Fokus kepada Mat Sabu. Beliau merupakan Timbalan Presiden PAS, parti politik di Malaysia yang mempermainkan nama ISLAM demi kepentingan politik dan kuasa. Membuat kenyataan yang menyatakan beliau menyertai PAS bukan kerana ISLAM, sebaliknya atas dasar demokrasi.

Maka timbul persoalan yang perlu dijawab oleh PAS, sekiranya Timbalan Presidennya sendiri boleh menyatakan dengan jelas dan tegas bahawa tujuan beliau menyertai PAS adalah atas dasar prinsip DEMOKRASI, jadi dimana hilangnya semangat parti yang dikatakan tertubuh atas roh ISLAM??? Ini menunjukkan KEGAGALAN PAS dan DEWAN ULAMA PAS mentarbiah pengikutnya sendiri hatta Timbalan Presiden PAS.

PAS mudah menuduh dan menjatuhkan hukum kafir kepada pemerintah atau pemimpin yang tidak sebulu dengan perjuangan mereka. Tetapi kenapa membisu bilamana kenyataan yang ternyata bertentangan dengan prinsip asli PAS yang terkeluar dari mulut KEPALA SYIAH dalam PAS merangkap Timbalan Presiden PAS??? Jadi Hadi Awang, adakah amanat kau ini diterima pakai untuk dikenakan atas Timbalan kau sendiiri? Dia lagi teruk, bukan takat agama suku, agama buang terus....Demokrasi pula disanjungnya.....

Post a Comment

0 Comments