Sejarah

[SEJARAH][bleft]

Politik

[POLITIK][bsummary]

Antarabangsa

[ANTARABANGSA][twocolumns]

AMARAN MENTERI LUAR NEGERI KEPADA DUTA VATICAN KE MALAYSIA, ARCHBISHOP JOSEPH MARIMO

KENYATAAN OLEH Y.B. DATO’ SRI ANIFAH HJ. AMAN, MENTERI LUAR NEGERI MALAYSIA, MENGENAI TEMURAMAH OLEH ARCHBISHOP JOSEPH MARINO BERKENAAN ISU PENGGUNAAN KALIMAH “ALLAH”

Perkara ini sedang dibicarakan di Mahkamah Rayuan pada masa ini. Oleh itu, semua pihak hendaklah menghormati proses perundangan negara ini dan membiarkan kes ini ditentukan berdasarkan undang-undang negara. Sebagai negara yang berdaulat, Malaysia menolak campur tangan asing atau pengaruh luar ke atas isu yang sensitif ini. Campur tangan seumpama ini hanya akan menyemarakkan lagi sentimen keagamaan di negara ini dan tidak akan membantu dalam menyumbang ke arah mencapai kestabilan dan keharmonian kaum dan agama di Malaysia.

Menteri Luar Negeri
PUTRAJAYA

14 Julai 2013

POST A COMMENT


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.
Loading...