KERAJAAN PAKATAN DAP-PKR-PAS SELANGOR JUAL ASET NEGERI UNTUK TAMPUNG KENAIKAN GAJI MB DAN KRONINYA. APA KOMEN BARUA DAP?

Oleh : ASSU

Patut lah laporan audit nampak cantik je , kononnya ada 'reserve' itu dan ini , rupanya ini kerja depa . Jual itu dan ini untuk dapat sumber kewangan , lepas tu naikkan gaji ADUN berkali-kali ganda. Apa komen Rafizi ? Apa yang kerajaan Selangor buat ni bukan penjualan 'aset' ke ? Hari tu bukan main lagi kecoh satu Malaysia konon kerajaan jual aset negara. Dia punya 'spin' macam kerajaan dah jual aset negara ni kat orang luar.

"Kumpulan Perangsang Selangor Bhd (KPS) has disposed of a 16.92% stake in Taliworks Corporation Bhd for RM66.479mil."*

"KPS said on Wednesday the 73.86 million shares were disposed of at 90 sen a share."*

Budak nangoi Rafizi tu kata Kerajaan Pusat jual "security" ........ ni yang Kerajaan Pakatoon Selangor buat menatang apa........jual kepentingan dalam Taliworks yang menguasai Grand Saga.....saham Kerajaan Negeri dalam Taliworks diperolehi semasa BN berkuasa di Selangor tatkala Carpet International (State GLC masa tu) di structure semula dengan bantuan LGB dan dinamakan semula sebagai Taliworks..

And this what they did, instead taking control of Taliworks which owns the majority share in Grand Saga from LGB or other shareholders, hence relief the rakyat from paying the toll (KL-Kajang) as they has been drumming all this while (thru majority share ownership....minority mana ada kuasa, Anwar mmg kaki kelentong), they disposed KPS shares and makes money out of it..

Sumber : http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/10/09/Kumpulan-Perangsang-sells-Taliworks-stake.aspx

Post a Comment

0 Comments