POLITIK

[POLITIK][bleft]

ANTARABANGSA

[YAHUDI][bsummary]

EBOOK PERCUMA

[EBOOK][twocolumns]

DAJJAL SATU-SATUNYA MAKHLUK ALLAH YANG DIBERIKAN KELEBIHAN UNTUK MEMASUKKAN MANUSIA KE DALAM 'NERAKA'

Oleh : AJ

Aku memang salute dengan orang-orang PAS. Sanggup ambil kerja Dajjal dalam menentukan siapa yang akan masuk Syurga dan Neraka kat bumi ini. Sebab setahu akulah kan, Nabi S.A.W sendiri hanya pernah menjamin 10 sahabat baginda ke Syurga, manakala dalam hal-hal ke neraka ini, Nabi S.A.W hanya berbicara bilamana ALLAH menetapkan siapa yang akan neraka.

Tapi makam ahli PAS lagi hebat. Kalau Tok Gurunya boleh menentukan Syurga, yang penganut PAS ni pula boleh menentukan siapa ke neraka.

Tak ke sebiji perangai Dajjal tu?

Dari Abu Hurairah radhiAllahu `anhu berkata, bahawa Rasulullah sallAllahu `alaihi wasallam bersabda:

“Sukakah aku jelaskan kepada kamu tentang Dajjal yang belum pernah dijelaskan oleh seorang nabi kepada umatnya.  Sesungguhnya Dajjal itu buta sebelah dan sesungguhnya ia akan muncul dengan membawa semacam Syurga dan Neraka.  Sesuatu yang dikatakan Syurga oleh Dajjal itu sebenarnya adalah Neraka.”

(HR al-Bukhari dan Muslim)

Nah... Nabi sendiri pun dah kata... Yang boleh membawa masuk seseorang ke neraka sebelum 'manusia' itu mati hanyalah Dajjal. Tapi yang peliknya, kata Islam, kenapa pulak sibuk nak ambil alih 'kerja asasi' dajjal? Awat??? Teringin nak jadi dajjal ka??

Bab anjing tu dorang tersilap. Sebab dalam Hadis nabi menyebut, Khawarij itu adalah anjing neraka. Kah3.... Nak kata depa Khawarij sangat pun tak boleh. Tapi ciri-ciri Khawarij tu ada pada depa...

Rujukan :

http://www.islampos.com/10-sahabat-nabi-yang-dijamin-masuk-surga-48386/
https://www.facebook.com/notes/in-a-relationship-with/dajjal-membawa-fitnah-yang-paling-besar-di-muka-bumi/141876675860439?comment_id=1218267
http://muzir.wordpress.com/2012/05/28/hadith-hadith-mengenai-dajjal-isa-yajuj-majuj-dan-peristiwa-dekatnya-hari-qiamat/
http://al-atsariyyah.com/fitnah-dajjal.html
http://ustazfathulbari.wordpress.com/2013/01/17/ciri-ciri-khawarij-si-anjing-anjing-neraka/
http://an-nawawi.blogspot.com/2011/04/mencela-dan-memusuhi-pemerintah-adalah.html

POST A COMMENT


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.