Sejarah

[SEJARAH][bleft]

Politik

[POLITIK][bsummary]

Antarabangsa

[ANTARABANGSA][twocolumns]

POWER RANGERS CIPTAAN ZIONIST

Oleh : Umar - Grup Hijrah Mahasiswa, Fakulti Perubatan, Universiti Malaya.


"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

Baru-baru ini, kami ada terbaca status Pengerusi Pro Mahasiswa Nasional, Saudara Abdul Muqit Bin Muhammad yang merupakan pelajar lepasan Ijazah Sarjana Muda Pengajian Melayu (Kesusasteraan Melayu) dari Akademi Pengajian Melayu, Universiti Malaya yang telah membuat perumpamaan bahawa mereka adalah kumpulan 'Power Rangers' yang kononnya menentang kejahatan. Penulis tak pasti apa motif graduan lepasan kesusasteraan Melayu ini membuat perumpamaan tersebut, namun pada pandangan penulis, selaku individu yang diberikan pendidikan formal, seharusnya wujud elemen berfikir sebelum berbicara. Berdasarkan pembacaan penulis selain maklumat yang penulis dapati dari rakan-rakan yang mengambil pengkhususan dalam jurusan Keusasteraan Melayu, mereka berkata, setiap perumpamaan yang dihasilka oleh bangsa Melayu, dibelakangnya wujud ideologi atau falsafah yang hendak disampaikan kepada generasi akan datang. Ianya tidak terhasil secara tiba-tiba atau secara suka-suka. Sebaliknya melalui pemahaman, kajian, analisis dan konklusi yang bangsa Melayu lakukan. Maka dengan menggunakan konsep dan pemahaman tersebut, penulis akan mengkaji terlebih dahulu, latar belakang karakter 'Power Rangers' yang hendak diangkat sebagai 'ikon' keadilan.


Kajian secara santai yang penulis lakukan telah menemukan penulis dengan individu dibelakang pembentukan karakter Power Rangers ini. Haim Saban dan Shuki Levy, kedua-duanya berketurunan Yahudi Amerika yang masing-masing merupakan pemodal dan pelabur media di Amerika Syarikat. Mereka inilah yang mencipta dan menerbitkan rancangan Power Rangers, sebuah rancangan yang mempromosikan keadilan melalui cara keganasan.

Haim Saban bersama 'Power Rangers' yang membunuh ribuan umat Islam Palestin

Jika anda pernah menonton power rangers, kesemua aksi keadilan ditegakkan melalui jalan keganasan. Letupan, tembakan, pembunuhan, adalah perkara biasa yang dilakukan oleh 'kumpulan baik' dalam siri 'Power Rangers'.

Secara tidak langsung, ianya telah menyemai satu ideologi dimana 'kezaliman' hanya boleh dimusnahkan dengan pembunuhan dan penghapusan.

Dan perkara itulah yang menjadi contoh sekumpulan kecil Mahasiswa Pro Pembangkang yang menamakan diri mereka dengan 'Pro Mahasiswa'. Sepanjang penulis di Kampus, setiap kali pilihanraya kampus, maka penulis akan mendengar dan melihat aksi ganas seperti merempuh HEP, mengoyakkan banner lawan, memfitnah, malah sanggup berlakon 'hilang' dan 'diserang' demi mendapat simpati mahasiswa.




Jika kita meneliti sirah perjuangan nabi, pembunuhan dan peperangan adalah jalan terakhir yang akan dilakukan oleh Nabi S.A.W sekiranya pihak musuh sudah melampaui batas. Namun sekiranya pihak musuh memohon maaf atau mengaku bersalah, maka Nabi S.A.W dengan hati terbuka akan memaafkan mereka.

Namun adakah pernah kita melihat 'musuh' didalam 'drama bersiri' Power Rangers dimaafkan di akhir episod? Jawapannya tidak. Kesemuanya mati dibunuh. Tidak wujud babak dimana ada diantara karakter 'kumpulan hero' tersebut berusaha mencari jalan perdamaian dengan kumpulan 'musuh' mereka.

Dan inilah yang sedang dimainkan oleh sekumpulan mahasiswa yang mengaku diri mereka sebagai pejuang 'keadilan'. Mereka menganggap kesemua pihak yang tidak bersetuju dengan mereka sebagai musuh, dan hanya melihat diri mereka sahaja yang benar dan betul. Ini ternyata bertentangan dengan sabda Rasulullah sallallahu ‘alaihi wa sallam, yang bermaksud 

“Setiap anak Adam pasti sering melakukan dosa dan kesalahan, dan sebaik-baik orang yang berdosa adalah orang yang rajin bertaubat”. (HR. Tirmidzi, Ibnu Majah, hasan)

Jadi disini, bukan sahaja perumpamaan yang cuba dibawa oleh individu tersebut satu kejanggalan, tetapi ianya juga bertentangan dengan dakwaan mereka bahawasanya mereka adalah anti-Zionis.

Pada akhirnya mereka ini adalah 'tentera zionis' yang telah dilatih hasil dari 'brainwash' yang dilakukan oleh siri Power Rangers.

Kesimpulan yang dapat kita lihat ialah, apa yang dilakukan oleh mahasiswa minoriti ini sebenarnya tidak lebih dari apa yang telah diatur, dicatur dan dirangka oleh Nasrani yang bernama Gene Sharp yang mendapat tajaan Zionist melalui. Baca strategi Gene Sharp dalam buku 'MENUJU DEMOKRASI TANPA KEKERASAN' dibawah ini.



Komen PenaMinang.Com : Dah tak ada IKON Islam ke nak dijadikan perumpamaan sehingga Karakter Zionis dijadikan IKON Keadilan?



Rujukan :

POWER RANGERS 
- http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Rangers

SABAN ENTERTAIMENT 
- http://en.wikipedia.org/wiki/Saban_Entertainment

HAIM SABAN 
- http://en.wikipedia.org/wiki/Haim_Saban
-http://www.jewishjournal.com/cover_story/article/for_the_love_of_israel_health_care_and_power_rangers_20101110/

SHUKI LEVY 
- http://en.wikipedia.org/wiki/Shuki_Levy

GENE SHARP 
- http://www.thejewishweek.com/blogs/well-versed/jewish-influence-egypts-glorious-revolution-gene-sharp-reader
- http://rehmat1.com/2011/03/27/the-jewish-influence-on-me-revolutions/

POST A COMMENT


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.
Loading...