POLITIK

[POLITIK][bleft]

ANTARABANGSA

[YAHUDI][bsummary]

EBOOK PERCUMA

[EBOOK][twocolumns]

KENAPA KONDOMINIUM SULIT ANWAR HANYA DIKETAHUI OLEH SAIFUL BUKHARI? - RAHIMI OSMAN

Oleh : Rahimi Osman

Saya mulanya malas nak komen kes Anwar, mahkamah pun dah jatuhkan hukuman. Tapi bila ada yang quote nama saya dalam malaysiakini, atas permintaan rakan-rakan saya komen lah juga.

http://www.malaysiakini.com/news/288936

Memang betul kata driver Anwar ni, Saiful bukanlah Pegawai Anwar sepenuh masa. Dia pada mulanya cuma rakan saya yang membantu secara sukarela. Jadi persoalannya..

1. Mengapa Saiful yang bukan pegawai ini dibawa oleh Anwar ke Hong Kong, Bangkok dan Singapura secara senyap2 tanpa pengetahuan pejabat? Pejabat cuma tahu setelah mereka berdua pulang.

2. Mengapa Saiful yang bukan pegawai ini diberikan bermacam-macam hadiah termasuk Suit Brioni puluhan ribu ringgit sedangkan staff-staff lain tak pernah terima apa-apa hadiah dari Anwar?

3. Mengapa Saiful yang bukan pegawai ini tahu dimana 'kondominium sulit' sedangkan tak ada staff di pejabat yang tahu kewujudan kondominium itu. Di pejabat, cuma ada rekod 'special meeting' yang mana Anwar dan Saiful sahaja tahu dimana dan apa sebenarnya 'special meeting' itu. Kononnya itu adalah meeting perbicangan bersama beberapa Ahli Parlimen BN yang nak melompat.

4. Mengapa Saiful yang bukan pegawai ini diminta oleh Anwar untuk menghadiri 'meeting-meeting khas' ini termasuk di luar negara dan di sabah?

Jeng Jeng Jeng...

kepada YB Nik Nazmi, Pak Brahim, YB Sim, Pak Din dan lain-lain staff dan bekas staff pejabat DSAI... kita stokin pun tak pernah dapat, Saiful dapat brioni suit lah.. hahahha.. korang fikir la sendiri!

*Penulis merupakan bekas setiausaha sulit Anwar Ibrahim

POST A COMMENT


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.