KEPADA ALLAH KITA BERSERAH

Oleh : Beruang Biru

Nasib kedua-dua calon yang bertanding di pilihan raya kecil Kuala Besut, bakal ditentukan oleh 16,534 para pengundi berdaftar yang akan melaksanakan tanggungjawab mereka bagi memilih calon yang dirasakan paling layak untuk mewakili suara mereka di Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu.

Menurut pihak SPR sehingga jam 10.00 pagi tadi, peratusan yang keluar mengundi adalah 31 peratus, iaitu 5,147 pengundi.

Malah keadaan cuaca yang baik sejak semalam, telah memberi kesempatan kepada para pengundi di sini untuk keluar mengundi lebih awal dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kuala Besut, tanggungjawab kali kedua selepas Pilihan Raya Umum 5 Mei lalu.

Mereka keluar untuk memilih Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang baru berikutan kematian Dr. A.Rahman Mokhtar yang mewakili BN, akibat paru-paru berair pada 26 Jun lalu. Pada PRK kali ini, Tengku Zaihan, 37, yang juga seorang jurutera ditentang oleh calon Pas, Endot @ Azlan Yusof, 48, seorang kontraktor.

Sepanjang berlangsungnya tempoh berkempen sejak 12 Julai yang lalu sehingga ia berakhir pada jam 11.59 malam semalam, Barisan Nasional (BN) selaku penyandang bagi kerusi tersebut telah melakukan yang terbaik bagi memastikan nasib dan kebajikan rakyat terus mendapat pembelaan.

Pelbagai perancangan dan pendekatan juga telah dilakukan bagi meneruskan kesinambungan yang telah dirancang sebelum ini.


Namun begitu, segala keputusan sudah pasti terletak di tangan rakyat, kerana akhirnya rakyatlah yang akan menjadi kuasa penentu. Sama ada memberikan kemenangan kepada calon BN bagi meneruskan kesinambungan pembangunan atau meletakkan kerajaan negeri berada dalam situasi politik yang tidak stabil serta menyusahkan rakyat.

Apa yang pasti, BN tetap percaya dan yakin dengan keputusan yang bakal dilakukan oleh pengundi. Buatlah keputusan yang bijak kerana apa pun keputusannya BN tetap akan berserah dengan segala ketentuan yang telah ditetapkan.

Post a Comment

0 Comments