ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 23 July 2013

'PRE-EMPTIVE STRIKE' PAS KEPADA BN

Oleh : Beruang Biru

Islam telah menetapkan fitnah adalah merupakan salah satu perkara yang tergolong dalam dosa-dosa besar. Lebih menyedihkan apabila ia dilakukan dalam bulan penuh dengan kemulian, iaitu ketika seluruh umat Islam sedang melakukan ibadat puasa.

Dosa fitnah digolongkan sebagai dosa sesama manusia. Justeru, ia tidak diampunkan Allah melainkan orang yang difitnah memberi keampunan. Namun itu semua tidak menghalang, pihak pakatan pembangkang dari melakukannya.

“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. [Al Hujurat : 6].

Dosa fitnah juga menghalang kita masuk syurga. Rasulullah bersabda: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah”. – (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

Pihak pakatan, melalui portal propagandannya telah memfitnah calon Barisan Nasional (BN), bagi kawasan Dewan Undangan Negeri Kuala Besut (DUN) Kuala Besut. Mereka mengatakan kononnya Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman pernah terlibat dengan kegiatan liwat semasa menuntut di Universiti Sains Malaysia (USM) pada akhir 90-an dulu.


Lebih menarik, mereka sebelum ini pernah mengeluarkan kenyataan kononnya untuk mengunakan pendekatan kempen yang berhemah dengan tidak melakukan sebarang serangan berbentuk peribadi bagi menghormati bulan Ramadhan.

Malah menurut salah seorang ahli Jawatankuasa Pas Pusat jentera kempen Pas Besut telah diarah supaya tidak melakukan serangan peribadi terhadap calon BN. Malah mereka juga pernah mengatakan untuk menolak sebarang bentuk tindakan keterlaluan sepanjang tempoh berkempen.

Menarik bukan, mereka mengatakan akan mengunakan pendekatan kempen yang berhemah namun di masa yang sama terus melemparkan tuduhan fitnah dan dakyah bagi menyakinkan pengundi agar memilih calon mereka.

Apa yang boleh dikatakan, tindakan mereka yang menyerang peribadi calon BN dengan melemparkan tuduhan fitnah ini sudah cukup membuktikan bahawa parti itu sedang berada dalam keadaan yang amat terdesak.

Sedangkan, sekiranya mereka benar-benar ikhlas ingin membantu rakyat seperti yang sering dicanangkan di atas pentas-pentas ceramah yang diadakan, Pas sepatutnya memberikan fokus untuk menerangkan dasar dan hala tuju yang ingin dibawa demi untuk kesejahteraan rakyat di Kuala Besut.

Ia juga semakin menguatkan andaian, Pas sedang berdepan dengan saat-saat yang paling kritikal. Ini kerana sepanjang tempoh berkempen semua program dan aktiviti yang dilakukan telah GAGAL untuk mempengaruhi pengundi. Malah program ceramah yang diadakan juga semakin hari semakin susut dengan jumlah kehadiran penngundi.

Itu belum lagi dikira dengan faktor sabotaj yang membawa kepada krisis dalam ekoran dari masalah calon tidak yang diterima oleh golongan ulama dan kumpulan Muslimah.

Apa yang diharapkan, pengundi di Kuala Besut dapat membuat keputusan yang bijak ketika melakukan proses pembuangan undi esok. Pilihlah calon yang benar-benar ikhlas ingin membela nasib rakyat dan bukannya mereka yang ingin membayar gaji kepada pembantu bagi melakukan tugas dan amanah yang ingin diberikan.

Pilih Calon Pilihan Kerajaan Negeri dan Persekutuan

No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute