PM YAHUDI UKRAINE DAN OBAMA PRO ISRAEL BAKAL KENA CHECKMATE DENGAN RUSSIA?




Oleh : Cz Fab -Kelindan Lori cum Office Boy-

Masak lah Ukraine dan sekutunya US! Russia dah sangkal dan keluarkan beberapa bukti. Bagi yang tak tgk video, boleh tengok ulasan yang saya buat menerusi gambar video. Habis telanjang Ukraine. Jadi benarlah laporan dari twitter "spainbuca" yg telah di delete oleh pihak twitter bahawa memang terdapat jet fighter yg mengekori MH17. Maruah Malaysia sekarang dah jadi kambing, kita semua kambing, sebab negara telah dikambinghitam untuk kepentingan kuasa-kuasa besar.

Semua aset yg ditunjukkan dlm gambar-gambar ni adalah milik Ukraine.
Gambar 1:

1. Menunjukkan MH17 membuat lencongan sebelum hilang dari radar Russia.
2. Russia tidak pasti arahan dari siapa samada dari Ukrainian traffic controller atau pihak lain.
3. Pada tarikh tersebut, Russia mengesan bbrp buah BUK M-1 kepunyaan Ukraine berdekatan tempat kejadian.
4. BUK M-1 boleh menembak sejauh 35km (> 110,000 kaki) dan sehingga altitud 25 km (> 82,000 kaki).
5. Russia mempertikai kenapa Ukraine meletakkan sejumlah BUK M-1 di kawasan berdekatan Donetsk walhal di sana memang tidak ada sebarang aktiviti penerbangan dari mana2 pihak tentera.
6. Dari gambar 1 boleh dilihat route yg asal MH17 dan lencongannya.
7. Dari gambar boleh dilihat 3 buah anti aircraft missile (BUK M-1) kepunyaan Ukraine di sekitar laluan MH17.


Gambar 2, 3 dan 4:

1. Gambar satelit diambil pada 14 julai sebaik shj kes kapal kargo AN-26 terhempas.
2. Terdapat self propelled launching system dan 2 system utk loading (Gambar 2).
3. Di kwsn berdekatan terdapat sistem radio iaitu 5km dari kawasan BUK-M1 (Gambar 3).
4. Di utara Donetsk terdapat 4-5 buah air missile system. Anda boleh lihat dgn jelas 60 jenis pelbagai peralatan2 yg ada (Gambar 3).
5. Gambar kwsn sama tapi diambil pada 16 julai, anda boleh lihat sistem launching tidak ada di situ (Gambar 4).
6. Pihak Russia tertanya kenapa Ukraine memiliki BUK-M1?
7. Pihak Russia menegaskan bhw pihak pro-Russian separatist (PRS) tidak memiliki sebarang anti aircraft missile termasuk BUK-M1.

Gambar 5 dan 6:
1. Terletak 5 km dari timur Donetsk.
2. Anda boleh lihat sistem anti aircraft missile.
3. Pihak Russia tertanya kenapa terdapat anti aircraft missile yang terlalu berdekatan dengan kwsn tragedi MH17.
4. Pada 18 Julai kawasan sama, sistem anti aircraft missile hilang dari peta (Gambar 6).

Gambar 7:
1. Radar Ukraine pada 17 Julai beroperasi tahap maksima iaitu 9 buah.
2. Pada 15 Julai, 7 radar beroperasi, 16 Julai pula 8 radar beroperasi dan pada 17 Julai iaitu hari tragedi, sebanyak 9 buah radar beroperasi.
3. Tiba2 pada 18 Julai, radar beroperasi turun hingga 4 buah hingga minima 2 buah radar dan pihak Russia mahu jawapan kenapa ini berlaku.

Gambar 8:
1. Gambar pada 17 Julai.
2. Ada 4 buah kapal iaitu 3 buah kapal komersil dan 1 buah (jumlah tidak diketahui) jet fighter Ukraine.
3. Empat buah kapal komersil adalah MH17, sebuah kapal terbang (Copenhagen-Singapore) dan sebuah lagi Paris ke Taipei.
4. Jet fighter Ukraine tiba2 naik ke ketinggian 10km (33,000 kaki) bersamaan dgn MH17 dan masuk ke laluan yg sama. Jarak jet fighter dgn MH17 adalah 3-4km.
5. Kemungkinan, selain BUK-M1, pihak Russia berkata mungkin misil udara ke udara dari jet fighter Ukraine terlibat. Keupayaan misil tersebut boleh menjangkau 12km dgn jarak jaminan misil sampai pada target iaitu 5km.
6. Russia pertikai kenapa jet fighter Ukraine terbang sama laluan dgn MH17.

Gambar 9:
1. Presentation dari Ketua Panglima Tentera Udara Russia (pangkat depa den tak tau, sori)
2. Gambar menunjukkan dari radar tentera udara Russia.
3. Lebih kurang jarak 51 km dari sempadan Russia, MH17 dikatakan mula mengurangkan kelajuan.
4. Pada kawasan terhempasnya MH17, pihak pegawai air traffic Russia dpt mengesan sebuah lagi kapal terbang tapi sukar dikesan oleh radar tentera kerana kapal tersebut ketiadaan alat pengesan secondary.
5. Kapal terbang tersebut juga dikesan masih berlegar-legar di udara sebaik kejadian berlaku.

Gambar 10:
1. Pihak Russia mengatakan kononnya pihak US mempunyai gambar bukti Russia atau PRS yg melancarkan missile dari BUK tapi sehingga sekarang tidak ada pihak pernah melihat gambar bukti tersebut.
2. Ukraine berkata tidak ada sebarang jet fighter mereka di kawasan kejadian telah disangkal oleh pihak Russia.
3. Pihak Russia menyangkal video youtube yang menunjukkan kononnya kenderaan BUK-M1 melalui sebuah kawasan di Ukraine memasuki sempadan Russia.
4. Terdapat sebuah papan iklan kenderaan dalam video dan tarikh pengiklanan iklan tersebut adalah 15 Mei 2014 dan pada tarikh ini, pihak Ukraine masih menguasai kawasan ini.
5. Jadi sekarang ni, pihak Russia pula yg bertanya pada Ukraine iaitu apakah jenis pelancar tersebut, ke mana ia dihantar dan dari mana asalnya, kenapa ia diisi dengan misil dan bila kali terakhir ia diisi dengan misil?
6. Pihak Russia bertegas tidak pernah beri sebarang anti anticraft missile kpd pihak PRS.

Russia akan menghantar kesemua laporan pada kesatuan Eropah dan Malaysia.

Akhir kata: Terasa seperti di ambang WW3.


Post a Comment

20 Comments

  1. Lenyapnya Ukraine dan Israel dari peta dunia dalam masa terdekat.. amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Israel lenyap, dunia dah nak kiamat.

      Delete
    2. Sbb tu le agaknya Hitler tak kasi habis Yahudi ni.

      Delete
    3. jgn cakap israel, cakap zionist, israel sengaja diletakkan sebagai nama bagi negara zionist supaya semua pihak menyangka dan menyalahkan semua bani israel yang jahat padahal yang jahat adalah zionist laknatullah.....

      Delete
  2. Mudah2an.... aminn....

    Kamu membunuh bangsa yg berdaulat. Kamu tahulah akibatnya nanti.

    ReplyDelete
  3. Bah. kedua:

    Patutnya jgnlah. hanya serahkan pd Kem- Pengangkutan – kerana insiden MH11 ini bukan kemalangan biasa! Di samping itu, rejim Ukraine seolah tak nak beri kerjasama pd. Malaysia (lihat di http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/07/liowtionglai-ukraine-tidak-jamin.html , @LiowTiongLai : Ukraine tidak jamin keselamatan petugas, July 21, 2014), sedangkan si Barat, OSCE/INTERPOL senang saja masuk dan dijamin keselamatan mereka!

    Lihat pemilihan Kem. Pengangkutan ini di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140722 , /dn_05/3-pakar-Malaysia-ke-lokasi-kemalangan-hari-ini ,
    3 pakar Malaysia ke lokasi kemalangan hari ini:

    KIEV (Ukraine) 21 Julai - Malaysia telah menghantar satu pasukan yang terdiri daripada tiga orang pakar untuk mengambil bahagian dalam penyiasatan di lokasi kemalangan MH17, kata Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

    Beliau berkata, pasukan itu telah dipilih selepas Pertubuhan Keselamatan dan Kerjasama di Eropah (OSCE) meminta Malaysia untuk menamakan tiga pakar bertauliah bagi menyertai pasukan penyiasat antabangsa.

    Tambahnya, OSCE juga memberi jaminan kepada mereka bahawa ia telah mengadakan perbincangan dengan kerajaan Ukraine dan kumpulan pemisah pro-Rusia mengenai keselamatan dan keselamatan pasukan penyiasat.

    "Kami telah memberikan keutamaan kepada keselamatan mereka dan telah beberapa kali meminta jaminan dari OSCE. Ia adalah pesawat kami dan kita perlu mengetahui siapa yang menembaknya. Kami juga akan memastikan Malaysia turut menjadi sebahagian daripada pasukan penyiasat," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

    Pasukan yang akan menghantar laporan kemajuan kepada Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman, itu berlepas dari sini pada kira-kira pukul 5 petang waktu tempatan.

    Dua ahli pasukan itu daripada DCA iaitu Kapten Philip Joseph Selvaraju, 42, dan Mohd. Naemy Fahimy Mustapa, 38, manakala anggota yang ketiga ialah Pengarah Kejuruteraan Malaysia Airlines, Azahari Dahlan, 53......

    Kerana jgn. lupa – MCAcing adalah DALANG-Dua-MUKA-plg-MERBAHAYA; yg. sering bersekongkol dgn. si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM serta penaja Barat-ZIONIS mereka, utk. MENGHINA/MENGGERTAK Islam/umatnya (aku pun heran bila MCAcing nak masuk kabinet balik semula dan baru pula dapat menguasai Kem. Pengangkutan sebelum insiden MH11 ni) – bukalah mata sikit pemimpin Islam/Melayu kita dlm. PEMUDA UMNO-BANGANG jgn. hidup dlm. LaLaLand –kerana realiti Geopolitik ZIONIS/Israel-Barat/NATO dan ejen tempatan mereka, sebenaqnya makin BUAS di Dunia ISLAM, termasuk di Malaysia kita!

    Jadi aku harap 2 Black Boxes tu dlm. KAWALAN amat KETAT Pengarah Kejuruteraan Malaysia Airlines SAHAJA, En. Azahari Dahlan dan pegawai-pegawai TERTINGGI KEM. PERTAHANAN kita yg. dilapurkan telah berlepas ke Ukraine - setelah diserahkan tadi oleh Pemberontak pro-Russia.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  4. Israel adalah Bangsa pilihan Allah.... Roket mana sekalipun dilancarkan ke Israel sudah pasti Tuhan mempersongkan roket tersebut ke arah lain... Sudah kenyataan dari dulu... bangsa-bangsa Israel adalah Umat Pilihan sebelum kedatangan Islam..... Pergilah selidik sejarah kenapa dan sebab Israel menentang Gaza....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul bangsa yahudi di israel adalah pilihan Allah, tapi bangsa yahudi di israel telah banyak melakukan khianat kepada nabi-nabi terdahulu, mereka dengan angkuh menafikan ayat-ayat Allah. Mereka begitu marah apabila Allah melantik Nabi Muhammad sebagai Nabi terakhir dari kalangan bangsa arab dan bukan bangsa yahudi. Bacalah Alquran.. penuh dengan cerita mengenai yahudi didalamnya. Orang islam lebih tahu perangai yahudi dari orang yahudi sendiri. Islam tidak memerangi yahudi selagi yahudi berpegang dengan janji .. tetapi yahudi selalu ingkar dengan janji

      Delete
    2. nak kata bodoh, pandai menulis... 1st, bukan israel bangsa pilihan Allah tetapi yahudi. bangsa yahudi adalah bangsa yang special dulu kerana ramai nabi dari bangsa ini. tetapi setelah Nabi Muhammad S.A.W (bani Quraisy) dilantik sebagai nabi yang terakhir, kaum yahudi xboleh menerima bahawa seorang yang bukan daripada bangsa mereka dilantik sebagai nabi akhir zaman. mereka menolak Nabi Muhammad & terus sesat sehingga kini. Israel adalah sebuah negara haram yang dibina atas propaganda Illuminati ( si pemuja dajal) yang telah dirancang selama beratus tahun dahulu. mereka tidak lagi mengamalkan ajaran yahudi tetapi penyembahan si dajal..mereka mudah terpesong kerana itulah sifat si yahudi..sombong&dilaknat Allah.dan seperti yang dikatakan us,azhar idrus, umat islam wajib kata yahudi jahat, kalau x jatuh murtad.. so mengucaplah cepat2

      Delete
    3. Suku quraisy..bani hasyim

      Delete
    4. Nko ni semayang ke tidak??? Dlm semayang, kena baca fatihah...dlm ayat yg akhir tu kan kita minta Allah tunjukkan kita jln org2 yg Allah redhai, bukan JALAN ORG2 YG SESAT DAN BUKAN PULA JALAN ORG2 YG ALLAH MURKAI!!!! Siapa dia org2 yg sesat dan org2 yg dimurkai ni??? cer cari...mesti ko akan jumpa punya...

      Delete
  5. Oi anon 22.49, lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean si ejen ZIONIS aaahh?!

    PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-no-1!

    ReplyDelete
  6. Oi anon 22.49, Jgn. nak MENYAMAQlah menggunakan KALIMAH ALLAH suci kami! KURANG AJAQ lu - aku harap PDRM SIASAT!

    Dan lu ni memang si KAPIRDAJAL BANGANG! Tak tahu bezakan antara Yahudi biasa dgn. Yahudi ZIONIS! Tuhan Yahudi ZIONIS adalah IBLI, ada paham !

    Baik si KAPIRDAJAL BANGANG mcm. lu, baca sendiri apa yg. ditulis puak Yahudi biasa tenatang sejarah ZIONISMA di http://www.truetorahjews.org/antisemitism, Zionism and Anti-Semitism, By True Torah Jews: against Zionism; dan di di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html , Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel, by Bill Woollam !

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  7. Pembetulan. Presiden Israel (Israeli President) bukan Perdana Menteri Israel (Israeli Prime Minister. Jawatan berbeza tu dan dia tak setaraf Perdana Menteri pun.

    ReplyDelete
  8. MH11 kepala lutut dia

    ReplyDelete
  9. Tahniah PM, pemimpin terbaik negara. Obama pun sebenarnya ok, cuma beliau dikuasai orang sekelilingya.

    ReplyDelete
  10. Oi anon 22.49, kalau HAMAS ada senjata terkini mcm. PENGGANAS Yahudi ZIONIS/Israel, yg. dibantu senjata oleh Barat; takkan berani si PENGGANAS Yahudi ZIONIS/Israel tu menyerang BUMIPUTERA Islam Palestin sewenangnya dgn. begitu angkuh! Sebab itu umat Islam Palestin boleh diBUNUH sesuka hati termasuk kanak-kanak dan kaum wanita - dasar si Yahudi ZIONIS/Israel-BINATANG BUAS- PENAKUT!

    ZIONIS-Mossad/Israel-KANGKANG-BABI tu juga ramai pengintip dia - termasuk PENYAMAQ ISLAM; mcm. kat Malaysia n dari DAPBANGKAI/PKRSODOM! Bayangkanlah bagaimana mereka tahu di mana rumah pemimpin HAMAS untuk diletupkan bersama seluruh keluarga mereka dari 3-4 jenerasi sekali gus; cthnya Allahyarham Ketua Polis Gaza sampai berbelas ahli keluarganya sekali diBUNUH/diBOM dgn. amat KEJAM termasuk anak kecil dan wanita mengandung!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  11. yup...obama sedang dibayangi oleh zionis..silap2 perbuatan mau kena sniper..senasib pulak dengan president US yang sebelum2 nie..

    ReplyDelete

بِسْÙ…ِ اللَّÙ‡ِ الرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.