ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Tuesday, 4 August 2015

ARAB SAUDI & EMIRIAH ARAB BERSATU SUMBANG DANA KEPADA UMNO?

Oleh : Jebat

Disebabkan ramai sangat yang nak tau siapakah penderma Timur Tengah yang sanggup memberikan dana kepada UMNO / Najib Razak sewaktu PRU13 yang lalu, disini ada beberapa negara yang kami rasakan terlibat dengan sumbangan berkenaan;

1. ARAB SAUDI - Sepertimana yang kita ketahui, negara kita mempunyai hubungan yang rapat dengan pemerintah negara tauhid berkenaan. Malah ketika persidangan UMNO yang terakhir sebelum PRU13 berlansung, kita dapati banyak imam-imam besar di Masjidil Haram dan Nabawi menziarahi Malaysia dalam rangka lawatan memperkuatkan hubungan diantara kedua buah negara. Selain itu, sepertimana gambar yang dispekulasi di internet, pertemuan diantara Najib Razak dengan Putera Turki bin Abdullah Al Saud (Biodata rujuk sini) juga boleh dijadikan jawapan kepada siapakah penyumbang 2.6 bilion ringgit tersebut.



2. UNITED ARAB EMIRATES - Umum tidak mengetahui bahawa negara berkenaan adalah negara yang terlibat secara tidak lansung dalam pembinaan Masjid di Bandar Malaysia yang diusahakan oleh 1MDB. Tak percaya? Rujuk disini : http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/malaysia-and-uae-sign-key-deals-to-enhance-ties

Masjid yang akan dibina di Bandar Malaysia sumbangan kerajaan UAE


Inilah antara 2 buah negara yang mungkin menjadi 'negara dana' dari 'Middle East' yang disebutkan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang kami percaya telah menyumbangkan dana kepada UMNO dalam Pilihanraya Umum ke 13 yang lalu.

Soalnya sekarang apa punca puak-puak Arab yang seaqidah dengan kita ini memberikan pertolongan kepada Najib Razak? Mengapakah mereka tidak menyasarkan dana kepada PAS, PKR atau DAP (Nauzubillah) Wallahu'alam. Hanya ALLAH yang maha mengetahui.

20 comments:

  1. Boleh percaya ka... atau baru dapat idea nak kata siapa yang bagi hadiah tu...

    ReplyDelete
  2. Mengapa tak declarekan awal2.. tapi mengapa kita kena gst dan bagai lagi beban kewangan..? Nak temberang pun agak2 laa...

    ReplyDelete
  3. Mulia sungguh orang menderma berjuta-juta tu kan....
    ko orang rasa Najib nie kategori OKU atau anak yatim piatu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang kamu tanya pada wan pkr dap and pas dapat dana dari mana atau berapa punya oku nya pembakang

      Delete
  4. setiap kali tagkapan dibuat...
    maklumat berubah spt dibuat-buat..
    wayang konspirasi baru bermula...
    ada orang tidur tak lena..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan elok sedekahkan saja wang RM2.6b pada rakyat.
      kompom dapat tidur dengan lena

      Delete
  5. komen di atas ialah komen akal yg sudah tertutup dgn propaganda kumpulan yg mahu menjatuhkan orang melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori yer. kita orang berfikiran terbuka dan tidak akan sempitkan fikiran oleh kerana si Najib. Dan untuk pengertahuan kamu orang, Najib bukannya mewakili keseluruhan orang melayu dan Najib lebih mengutamakan diri sendiri dan tidak layak menjadi pemimpin.melayu. Oleh kerana pemimpin sebeginilah yang akan menyebabkan melayu akan dipandang rendah oleh bangsa lain.

      Delete
  6. No assumption please, and kalau nak goreng pun, agak agak ler....

    ReplyDelete
  7. Derma tu utk selamatkan Mahahtir juga.kalau tidak sekarang Nuar berahim dah jadi PM dan Mahathir lah di Sg Buloh di sumbat oleh Nuar Brahim dan bebudak PKR.

    ReplyDelete
  8. Arab baik hati derma duit rm 2.6 b bukan kat umno...tapi terus masuk akuan najib....sebagai pemegang amanah bersama rosmah....baik baik

    ReplyDelete
  9. Pro Najib bolehlah dikelentong kan tapi tidak untuk masyarakat antara bangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana ko tahu kelentong atau tak? Sumber??

      Delete
  10. Cakap berbelit-belit, dulu tak kata pun duit derma. Sekarang dah duit derma. Kenapa pada PM disebut derma dan pada rakyat biasa disebut rasuah?

    Para menteri 1MDB pulak bila bercakap seolah-olah kita ni budak sekolah tadika, baru nak kenal ABC.

    ReplyDelete
  11. assalam. Sedangkan nabi saw yg jujur pun orang yg hatinya kufur x percaya, inikan pula kita semua insan biasa laaaaggii lah org boleh hina...kalu x percaya pd kerajaan secara automatiknya anda akan percaya kpd musuh2 kerajaan...yg hati & fikiran yg jernih sahaja boleh membezakannya..hidup ini satu ujian keimanan.

    ReplyDelete
  12. Kalau benar bagai dikata, kenapa masuk akaun peribadi?

    ReplyDelete
  13. Dana negara Islam VS Dana Yahudi Zionis

    ReplyDelete
  14. U orang tahu ka berapa billion dana Yahudi dibawa masuk utk tumbangkan kerajaan Islam yg ditunjangi UMNO ? hahahaha... kalu tumpul politik duk diam2 sudahlah.

    ReplyDelete
  15. Saya ingin menyampaikan kepada seluruh TKI yang bekerja di negeri orang saya ibu hermawati seorang TKI DI MALAYSIA pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak kebetulan suami saya buka-buka internet mendapatkan nomor MBAH RONO katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi MBAH RONO dan minta angka bocoran MALAYSIA angka yang di berikan 4D TOTO ternyata betul-betul tembus 100% bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negeri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi MBAH RONO di nomor (_085_340_489-469_) ini asli bukan rekayasa atau silahkan buktikan sendiri..

    ReplyDelete

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute