ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Thursday, 23 June 2016

[VIDEO] KETUA ULAMA SEDUNIA AKUI KEPINTARAN ULAMA ARAB SAUDI



Oleh : Jebat

Salah satu aku lebih gemar menantikan fatwa ulama Arab Saudi adalah konsistensi mereka dalam berfatwa.

Mereka tidak terburu-buru dalam berfatwa. Dan mereka tidak melihat sesuatu isu itu pada satu lapisan semata-mata.

Mereka tidak gusar mengeluarkan fatwa yang 'menyanggahi' trend semasa. Sebaliknya mereka berfatwa berdasarkan ilmu yang berpandukan kepada Al-Quran dan Hadis. Dan mereka tegar diatas jalan ALLAH dan RASUL-NYA walaupun seluruh umat menolak pandangan mereka.

Semoga ALLAH memberikan kerahmatan dan pengampunan serta kebaikan kepada semua ulama-ulama yang berjasa dalam mendaulatkan Al-Quran dan Sunnah.

P.S : Kat negara ni, wujud Doktor Falsampah Meja Berseni dan Mufti Susun Selipar 'berfatwa' dengan nada-nada popular, demi mendapat jumlah likers, share dan followers teramai. Semoga mereka cepat sedar dan kembali bertaubat.

No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2016 Pena Minang Institute