ARTIKEL TERKINI

SUNNAH

SYIAH

SASTERA

EBOOK

Sunday, 11 June 2017

PUASA DI QATAR TIDAK SAH : FAKE NEWS!

Puasa Rakyat Qatar Tak Sah

Telah tular artikel dalam bahasa Arab bahawa puasa rakyat Qatar tidak akan diterima selagi mana tidak mendapat redha Arab Saudi. Perkataan ini telah disandarkan kepada Mufti Arab Saudi.

Nama mufti juga jelas salah sebagaimana yang tertulis di dalam artikel. Telah ramai dari kalangan mereka yang kongsikan artikel ini yang jelas sebenarnya satu troll. Tapi akibat tidak faham bahasa Arab, yang mengongsinya menganggap ianya benar.

Ustaz Ahmad Fazrin Bin Yahaya
_____________

P.s: Bukan Malaysia saja orang buat troll, kat negara arab pun depa suka troll. Zaman media sosial ni, ramai org suka kenakan orang. Kesian juga orang yang share dan percaya sebab nampak kurang bijak 😂

Moga Allah lindungi kita dari fitnah.

Sumber: http://alhudood.net/

Tolong viralkan. Baarakallaahu feekum.

No comments:

Post a Comment

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

PenaMinang.com tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.

© 2008-2017 PM Institute